Home Wieści z firm Deutsche Post DHL Group wysłała do Nepalu Zespół Reagowania na Katastrofy

Deutsche Post DHL Group wysłała do Nepalu Zespół Reagowania na Katastrofy

Zespół ochotników ma zapewnić wsparcie logistyczne na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego Katmandu w ramach działań pomocowych po trzęsieniu ziemi.

Deutsche Post DHL (DPDHL) Group, światowy dostawca usług logistycznych i pocztowych na świecie, wysłał własny Zespół Reagowania na Katastrofy (ang. DRT) do stolicy Nepalu, Katmandu, w związku z trzęsieniem ziemi o sile 7,8 stopni w skali Richtera, którego dotychczasowym skutkiem – oprócz wielu osób poważnie rannych – są tysiące ofiar. Międzynarodowe środowiska pomocowe przygotowują się do wysłania pilnie wymaganych towarów, takich jak sprzęt techniczny, woda i żywność. Zespół DRT Grupy DPDHL zapewni wsparcie logistyczne w ramach zarządzania pomocą międzynarodową i towarami dostarczanymi do Międzynarodowego Portu Lotniczego Katmandu celem ich dalszej dystrybucji do potrzebujących. Akcję koordynują organizacje lokalne i międzynarodowe.

Frank Appel, Prezes Zarządu Deutsche Post DHL Group stwierdza: “Masowa skala zniszczeń spowodowanych przez trzęsienie ziemi w Nepalu objęła infrastrukturę, drogi i lotniska lokalne, stawiając organizatorów akcji pomocowych przed potężnym wyzwaniem logistycznym. Jest to wyścig z czasem, którego celem jest uratowanie osób wciąż tkwiących w ruinach oraz tych, które wymagają doraźnej pomocy w postaci lekarstw, wody czy żywności. Nagły napływ środków pomocowych w porcie lotniczym Katmandu stanowi dla lokalnych służb poważne wyzwanie związane z ich terminową dystrybucją do beneficjentów. Dla naszego zespołu DRT oznacza to pomoc o specyficznym charakterze. Zespół składa się z doskonale wyszkolonych ochotników wspierających swoją wiedzą logistyczną działania koordynujące, niesienie pomocy na terenie portu lotniczego oraz jak najszybszą dystrybucję środków do ofiar”.

Ochotniczy zespół DRT składający się z pracowników DHL pochodzących z krajów, takich jak Bahrajn, Belgia, Dubaj, Indie, Malezja i Singapur, dotarł do Katmandu 27 kwietnia i otrzymał wsparcie od Gagana Mukhia, kierownika nepalskiej filii DHL Express. Zespół będzie pracował w Biurze Koordynacji Pomocy Humanitarnej ONZ (UNOCHA) na rzecz mobilizowania i koordynowania pomocy humanitarnej na terytorium Nepalu.Zdaniem Chrisa Weeksa, Dyrektora ds. Pomocy Humanitarnej w DHL „Porty lotnicze mogą w następstwie kataklizmu stać się wąskimi gardłami opóźniającymi dystrybucję doraźnych środków pomocowych. W takich sytuacjach, specjalistyczna wiedza w zakresie logistyki może być znaczącym czynnikiem usprawniającym dystrybucję dostarczanych zasobów, ratując tym samym życie wielu ludziom poprzez szybkie i zorganizowane zarządzanie pomocą. W Nepalu istnieje jednak wysoki poziom kompetencji i gotowości do radzenia sobie z następstwami kataklizmów, dzięki przystąpieniu wspólnie z władzami Nepalu i United Nations Development Program do realizacji „Get Airports Ready for Disaster” (ang. GARD) – programu przygotowującego porty lotnicze do walki z klęskami żywiołowymi. W 2010 roku program ten zrealizowano w pięciu portach lotniczych – TIA (Katmandu), Nepalgańdź, Biratnagar, Simara i Pokhara.

GoHelp jest programem Deutsche Post DHL w zakresie radzenia sobie z klęskami żywiołowymi, obejmującym “Get Airports Ready for Disaster” (GARD) oraz program reagowania na klęski żywiołowe realizowany przez zespoły DRT. We współpracy z Organizacją Narodów Zjednoczonych, już od 2005 roku Deutsche Post DHL Group zapewnia swoim pracownikom nieodpłatny dostęp do własnego zaplecza kompetencji logistycznych, sieci globalnej oraz pracowniczego know-how. GARD i United Nations Development Program wdrożono dotychczas w Armenii, Bangladeszu, Republice Dominikany, Salwadorze, Indonezji, Jordanie, Libanie, Nepalu, Panamie, Peru, Filipinach, Turcji i Sri Lance. We współpracy z UNOCHA, DPDHL Group ustanowiła również własną, ogólnoświatową sieć Zespołów Reagowania na Katastrofy na potrzeby wspierania portów lotniczych w radzeniu sobie z klęskami żywiołowymi. Sieć zespołów DRT składa się z ponad 400 wyszkolonych ochotników z DHL gotowych do wyekspediowania w ciągu 72 godzin. Od 2005 roku zespoły DTR wysłano łącznie ponad 30 razy do miejsc na całym świecie, włącznie z ostatnią wyprawą do Vanuatu w następstwie zniszczeń spowodowanych przez cyklon Pam w marcu tego roku.

 źródło: DHL