Fundacja Rozwoju Dzieci w połowie lutego zainicjowała kampanię „Zostań naszym bohaterem/naszą bohaterką”.  Kampania Fundacji zachęca do przekazywania 1,5 proc. podatku na działania statutowe, skoncentrowane na edukacji i rozwoju najmłodszych dzieci.

Kreacja graficzna kampanii odwołuje się do bardzo bliskim nam wszystkim skojarzeń z dziecięcymi bohaterami, wyposażonymi w super-moce. Taką super-mocą dysponuje każda/każdy z nas. Tą super-mocą może być uważność, uśmiech, wspólnie spędzony czas i oczywiście przekazanie 1,5% podatku przy wypełnianiu rocznej deklaracji PIT.

Największym programem prowadzonym aktualnie przez Fundację Rozwoju Dzieci jest Program SPYNKA, w ramach którego powstała ogólnopolska sieć placówek zapewniających najmłodszym dzieciom z Ukrainy całodniową i do tego ukierunkowaną pourazowo (trauma-informed) pomoc oraz edukację. Razem z dziećmi programem objęte są ich matki, które zyskały możliwość podjęcia pracy. Zajęcia w Spynkach prowadzą ukraińskie i polskie edukatorki (jest też kilku edukatorów), które dzięki szkoleniom uzyskują formalne kwalifikacje do pracy z małymi dziećmi.

„Wierzę, że ta pozytywna i radosna grafika trafi do serc darczyńców i skłoni do wsparcia naszych działań. Od dwóch lat trwa wojna w Ukrainie i wciąż potrzebna jest pomoc, a w szczególności zapewnienie poczucia bezpieczeństwa najmłodszym.” – mówi  Monika Rościszewska-Woźniak – prezeska Fundacji Rozwoju Dzieci.

Autorem kreacji graficznej kampanii „Zostań naszym bohaterem” jest Rafał Milewski, który na stałe współpracuje z Fundacją.

Kampania prowadzona jest wyłącznie w mediach społecznościowych i on-line. Za przygotowanie kampanii odpowiada Agencja Marketingowa Estoria.pl