Home Motoryzacja BMW otwiera fabrykę – koszt inwestycji oscyluje na poziomie miliarda euro

BMW otwiera fabrykę – koszt inwestycji oscyluje na poziomie miliarda euro

BMW otwiera nową linię produkcyjną w Europie. Fabryka powstanie około 200 km od Budapesztu i będzie produkować rocznie 150 000 samochodów – zarówno spalinowych, jak i i elektrycznych. Otwarcie zaplanowano na drugą połowę 2019 roku.

BMW Group rozbudowuje swoją sieć produkcyjną w Europie, budując nowy zakład na Węgrzech w bezpośrednim sąsiedztwie Debreczyna. Nowy zakład o rocznej zdolności produkcyjnej do 150 tys. egzemplarzy zaoferuje ponad 1000 miejsc pracy.

– Decyzja o budowie nowej fabryki podkreśla globalną perspektywę rozwoju BMW Group. Po dużych inwestycjach w Chinach, Meksyku i USA umacniamy lokalizację europejską, a tym samym globalną równowagę naszej produkcji pomiędzy Azją, Ameryką i Europą – mówi Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG. Dodaje on także, że Europa jest największą lokalizacją produkcyjną BMW Group.  – Tylko w samym 2018 r. zainwestujemy ponad miliard euro w niemieckie zakłady produkcyjne w celu ich dalszej modernizacji i przygotowania do elektromobilności – komentuje Krüger.

Oliver Zipse, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za produkcję, dodaje: – Każdy zakład BMW Group w Europie będzie w przyszłości produkował pojazdy zelektryfikowane. Również w naszej nowej siedzibie na Węgrzech będziemy w stanie montować pojazdy z silnikami spalinowymi i elektrycznymi na jednej linii produkcyjnej. Nowy zakład będzie produkować modele BMW, zwiększając wydajność naszej globalnej sieci produkcyjnej. W chwili rozpoczęcia produkcji wyznaczy nowe standardy elastyczności, cyfryzacji i produktywności.

Europa jest dla BMW Group najważniejszym rynkiem zbytu: z 1,1 mln sztuk w 2017 r. prawie 45% wszystkich pojazdów firma sprzedała w Europie. Do końca czerwca 2018 r. BMW Group odnotowała wzrost na wielu rynkach w Europie, zwiększając dostawy o 1,2% w stosunku do ubiegłego roku do ponad 560 tys. sztuk. Podejmując tę decyzję, firma kieruje się strategią zrównoważonego globalnego wzrostu i konsekwentnie realizuje strategię BMW Group NUMBER ONE > NEXT.

Debreczyn to idealna lokalizacja do rozbudowy sieci produkcyjnej BMW Group. Decydującymi powodami wyboru lokalizacji były bardzo dobra infrastruktura z odpowiednim połączeniem logistycznym oraz bliskość ugruntowanej sieci dostawców. Kolejnym decydującym plusem jest wykwalifikowana siła robocza na miejscu. W średnio- i długoterminowej perspektywie poza zespołem w samym zakładzie w całym regionie powstaną liczne miejsca pracy u dostawców i usługodawców.

BMW Group posiada przedstawicielstwo na Węgrzech od 2004 roku, od wielu lat utrzymując dobre relacje z dostawcami na Węgrzech, a w ubiegłym roku zakupiła tam materiały i usługi o wartości 1,4 mld euro.