Grupa Gino Rossi (właściciel marek Gino Rossi i Simple) ogłosiła plany na najbliższe trzy lata. Firma chce postawić na rozwój e-commerce i B2B oraz poprawić rentowność sieci sprzedaży.

Spółka m.in. będzie starała się poprawić marże poprzez obniżanie kosztów produkcji. Zamierza zainwestować w sprzedaż multikanałową oraz zoptymalizować stacjonarny kanał detaliczny poprzez zamknięcia niektórych punktów i otwieranie nowych. Dodatkowo nowe salony mają być od tego roku większe (zakładana średnia powierzchnia to 180-200 mkw.). Obszerniejszy ma być również asortyment, który wzbogaci się o akcesoria i obuwie weekendowo-sportowe. Grupa Gino Rossi nadal będzie też kontynuowała działania w sektorze B2B: projektowanie i produkcja kolekcji na zlecenie, produkty reklamowe dla firm i instytucji.

Firma zakłada również ekspansję poza granicami Polski. Zamierza zwiększyć powierzchnię handlową w Czechach oraz wejść ze sprzedażą internetową i B2B za rynki zagraniczne.

Grupa planuje przeznaczyć na inwestycje (rozwój kanału e-commerce, selektywne otwarcia sklepów, rozwój własnego sourcingu produktowego) w 2017 roku 7,3 mln zł, a w latach 2018-2019 średniorocznie 5,5 mln zł.

Źródło: fashionbusiness.pl