Home Bezpieczeństwo Wakacyjne kradzieże a zadania pracowników ochrony

Wakacyjne kradzieże a zadania pracowników ochrony

Jak donosi Komenda Główna Policji, Polacy czują się coraz bezpieczniej. Notuje się także coraz mniej kradzieży. W pierwszym półroczu 2018, takich czynów stwierdzono o aż 7 266 mniej niż w 2017 r. Nadal jednak dochodzi do sytuacji, w których interweniują agencje ochrony i policja.

Oczywiście optymistyczne statystyki cieszą, jednak jak zauważają specjaliści, nadal w centrach handlowych widoczne są czyny zakazane, takie jak kradzieże. Mimo, że takie sytuacje są piętnowane i karalne, nadal są one przyciągającą formą szybkiego wzbogacenia się.

Jak donosi Konsalnet, centra handlowe powinny postawić na profesjonalną obsługę i wykwalifikowanych pracowników, którzy dostrzegą każdą niepokojącą sytuację. Ochrona przede wszystkim ma chronić interes przedsiębiorcy, dlatego nie powinno nas dziwić, że przy wejściu do sklepu, hipermarketu czy nawet lokalnego sklepiku, Pan nadzorujący wejście i wyjście spogląda się na nas jak na potencjalnego przestępcę. Niestety, złe doświadczenia z innymi klientami determinują zachowanie względem innych klientów. Należy jednak pamiętać, że często tak złe zachowanie pracownika ochrony odstrasza i nie ma się czemu dziwić, jest to zrozumiałe. Dlatego w tym artykule przybliżamy, jakie są działania prewencyjne pracowników ochrony.

Należy wiedzieć, że każda firma przed rozpoczęciem współpracy opracowuje standardy, a także modele procedury działań – mówi przedstawiciel firmy ochroniarskiej Konsalnet, dodając także, że ich zespół złożony jest z osób o najwyższych kompetencjach – pracownicy wykonujący służbę przechodzą dodatkowe szkolenia związane ze specyfiką pracy w sklepach – od szkoleń dotyczących nowych technik kradzieży, po szkolenia z zakresu pomocy przedmedycznej czy psychologii zachowań.

Dodatkowo, ochroniarze mogą przeciwdziałać rozbojom, a także innym incydentom, które mogą wydarzyć się w obiektach handlowych. Dla przykładu Konsalnet oferuje także wsparcie w sytuacjach kryzysowych – np. w razie ewakuacji, pożaru lub innej poważnej awarii. W gestii ochroniarza jest także zabezpieczenie dobra firmy nie tylko przed kradzieżami ze strony klientów, ale także pracowników. Dlatego pracownicy wielu miejsc (hipermarkety, fabryki itd.) przed wejściem i wyjściem do pracy są kontrolowani.

Uzupełnieniem każdego systemu ochrony fizycznej, pozwalającym na zwiększenie skuteczności i szybkości reakcji jest oferta dotycząca zabezpieczeń technicznych i monitoringu sygnałów alarmowych. Konsalnet oferuje usługi projektowania, instalacji i montażu zabezpieczeń wszelkiego rodzaju, takich jak np. system kontroli dostępu, systemy alarmowe, przeciwpożarowe i inne, a także monitoring obiektów ruchomych i systemy telewizji przemysłowej. Ponadto firma utrzymuje stałą, ścisłą współpracę z Policją w ramach prewencji zagrożeń, wymiany informacji i reagowania na incydenty. W efekcie ochrona w sytuacjach kryzysowych jest niezawodna.