4 korzyści z digitalizacji. Wiele mówi się w ostatnich latach o transformacji cyfrowej. Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, że termin ten dotyczy nie tylko przemysłu, ale przynosi wymierne korzyści każdemu z nas w codziennym życiu. Rok 2020 był rokiem przyspieszonej transformacji cyfrowej. W 2021 przekonamy się, że cyfryzacja jest darem, który przynosi korzyści.
 

Korzyści z digitalizacji:

1. Sprawia, że możemy być razem, choć nie przebywamy w tym samym miejscu

Digitalizacja umożliwiła bezpieczne funkcjonowanie świata w kryzysie pandemii. Niezależnie od tego, czy chodzi pracę, szkołę czy o kwestie prywatne, możliwość łączenia się ze wszystkimi, w dowolnym miejscu i o każdej porze, była kluczowa dla przetrwania roku 2020. By pozostać w kontakcie, wykorzystujemy nowe technologie, np. komunikatory Zoom, Google Meet, Microsoft Teams i inne platformy, których powstaje coraz więcej. 

Dziś wszystko – od konferencji, przez wizyty lekarskie, po rozmowy prywatne czy urzędowe – odbywa się zdalnie. I to wygodne rozwiązanie pozostanie z nami prawdopodobnie nawet po wygaśnięciu pandemii. 

2. Technologie AR/VR dają namiastkę normalności

Szczególnie w okresie świątecznym wiele osób zatęskniło za spotkaniami, wizytami na jarmarkach, w centrach handlowych pełnych świątecznych dekoracji. Niektóre firmy wykorzystały technologię AR/VR, aby w bezpieczny sposób zapewnić użytkownikom podobne wrażenia.
Dotychczas wirtualne zwiedzanie było doświadczeniem możliwym wyłącznie online. Dziś możemy skorzystać z aplikacji w telefonie, aby w czasie rzeczywistym wirtualnie zwiedzać świat, podziwiać wystawy słynnych muzeów, a nawet przymierzać ubrania – bez względu na to, gdzie jesteśmy.
 

3. Co chcesz, kiedy chcesz!

Serwisy on demand rozwijają się coraz szybciej. Dziś termin ten nie ogranicza się do streamingów audiowizualnych. Coraz więcej możemy załatwić online, on demand. Sztandarowym przykładem są zakupy w sieci. Wydatki na eCommerce znacząco wzrosły w 2020 roku względem 2019. Firmy prześcigają się w doskonaleniu usług online, usprawniając ścieżkę zakupową, upraszczając procedury reklamacji i zwrotu towarów, przyspieszając dostawy. Dziś nikogo nie dziwi możliwość zamówienia zakupów czy jedzenia online. Takie rozwiązania umożliwiły wielu firmom przetrwanie kryzysu. A klienci dostają to, czego chcą, kiedy chcą. I to w bezpieczny sposób.  
 

4. Otwarcie nowych możliwości w sektorze przemysłowym

W sektorze przemysłowym bardziej niż kiedykolwiek pożądane są rozwiązania cyfrowe. Automatyzacja i digitalizacja przedsiębiorstw umożliwia nieprzerwane działanie oraz bezpieczeństwo pracowników. Dzięki digitalizacji na jakości zyskuje także obsługa klienta, a także jakość produktów i usług. 

Rozwiązania takie, jak np. zdalne monitorowanie, umożliwiają producentom podłączanie do Internetu Rzeczy w celu gromadzenia danych operacyjnych i ustawiania alertów dotyczących warunków pracy niezgodnych z normami. Dostęp do danych IoT w czasie zbliżonym do rzeczywistego pozwala zapobiegać przestojom maszyn i wyłapywać usterki… zanim one wystąpią! Dzięki temu możliwe jest kontrolowanie kosztów, poprawa produktywności, obniżenie ryzyka i zwiększenie bezpieczeństwa pracy. I to wszystko bez wchodzenia do fabryki!

Źródło: Siemens