Home Innowacje Sztuczna inteligencja zadzwoni do pacjenta

Sztuczna inteligencja zadzwoni do pacjenta

Robot będzie dzwonić i odbierać telefony od pacjentów szpitala w Ostródzie. W połowie przyszłego roku voicebot, czyli program komputerowy, który porozumiewa się z użytkownikiem za pomocą głosu, będzie działać w rejestracji tej placówki.

Janusz Boniecki, prezes szpitala w Ostródzie nie ukrywa, że teraz pacjenci mają duży problem, by dodzwonić się do rejestracji. Dlatego telefony ma odbierać voicebot, czyli sztuczna inteligencja. Będzie też dzwonić, by przypomnieć o zaplanowanej wizycie, podaje Prawo.pl. Program komputerowy ma powstać specjalnie na potrzeby tego szpitala. Dyrekcja przygotowuje przetarg na drugi etap informatyzacji placówki. W efekcie ma powstać program komputerowy, który zostanie tak zaprogramowany, by odpowiadać na najbardziej popularne pytania pacjentów.

Przeczytaj także:

Boniecki nie ma wątpliwości, że to kwestia najbliższych lat, gdy sztuczna inteligencja zacznie się pojawiać w medycynie, w kolejnych obszarach. „Dyrektorzy szpitali boją się takich nowinek, bo informatyzacja jest pod największym nadzorem Centralnego Biura Antykorupcyjnego – mówi Boniecki. – Myślę, że przed tym nie ma ucieczki. To kwestia kilku najbliższych lat, gdy algorytm analizując dane dotyczące szpitala, będzie podpowiadał, jak nim zarządzać i optymalizować wydatki. Ta technologia może też wspierać lekarzy przy stawianiu diagnozy, ale do tego potrzebna jest zmiana przepisów” – dodaje.

Źródło: Cantrum Prasowe PAP