Nowy bolid Formuły E Gen3 zbudowany przez Porsche debiutuje na torze testowym. Pierwsze okrążenia za kierownicą bolidu Gen3 odbył kierowca fabryczny Porsche, Pascal Wehrlein. Trzecia generacja bolidów zapoczątkuje nową erę w historii Formuły E i zadebiutuje w dziewiątym sezonie serii.

Znaczący krok w kierunku przyszłości Formuły E. W ubiegłym tygodniu swój długo oczekiwany debiut świętował nowy, w pełni elektryczny bolid Formuły E trzeciej generacji (Gen3) zbudowany przez Porsche. Nowa maszyna pokonała pierwsze okrążenia na torze centrum badawczo-rozwojowego producenta sportowych aut w Weissach. Za jej kierownicą usiadł kierowca fabryczny Pascal Wehrlein. Zespół TAG Heuer Porsche będzie startował z nowym bolidem od dziewiątego sezonu Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA. Trzecia generacja elektrycznych pojazdów wyścigowych rozpocznie nową epokę w historii Formuły E.

Nowy bolid Formuły E Gen3 zbudowany przez Porsche debiutuje na torze testowym -  ludzie w grupie stoją przy czarnym bolidzie.
Nowy bolid Formuły E Gen3 zbudowany przez Porsche debiutuje na torze testowym

Gen3 wyznacza nowe standardy techniczne w Formule E

Przede wszystkim Bolidy Gen3 to najszybsze, najlżejsze, najmocniejsze i najbardziej efektywne elektryczne samochody wyścigowe, jakie kiedykolwiek zbudowano. Zaprojektowane specjalnie pod kątem ulicznych torów Formuły E, robią duży krok naprzód również w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ponad 40% energii zużywanej podczas wyścigu będzie pochodzić z hamowania regeneracyjnego. Zastosowane do konstrukcji nadwozia włókno węglowe z recyklingu częściowo pochodzi z maszyn Gen2. Co więcej, pojazd Gen3 jest pierwszym samochodem wyścigowym formuły z przednim i tylnym układem napędowym. Tylny zespół osiąga moc 350 kW. Nowy przedni zespół dodaje do tego 250 kW i zapewnia ponaddwukrotną zdolność regeneracji względem obecnego samochodu Gen2, zwiększając ją do 600 kW. Ponadto równocześnie znacznie skrócono czas uzupełniania energii. Moc ładowania sięga teraz 600 kW. To blisko dwa razy więcej niż moc najbardziej zaawansowanych komercyjnych ładowarek na świecie.

Porsche i Formuła E

Formuła E to pierwsza seria wyścigów w pełni elektrycznych pojazdów na świecie. Od 2014 r. sprowadza emocjonujące zawody sportu motorowego do serc wybranych spośród najbardziej znanych miast świata. Ponadto jako akcelerator innowacyjnych i zrównoważonych technik mobilności promuje ogólnoświatową akceptację samochodów elektrycznych z myślą o przeciwdziałaniu zmianom klimatu.

Obecnie zespół TAG Heuer Porsche z bolidem Porsche 99X Electric startuje w swoim trzecim sezonie Formuły E. 12 lutego 2022 r. ekipa świętowała w Meksyku swój największy dotychczasowy sukces: podwójne zwycięstwo Pascala Wehrleina i André Lotterera. Ponadto producent sportowych aut dostarcza w tym sezonie oficjalny samochód bezpieczeństwa Formuły E. W pełni elektryczny model Taycan.

Źródło: Porsche