Pracownicy stawiają na zrównoważony rozwój firmy. Zrównoważony rozwój jest czynnikiem sukcesu w rywalizacji o utalentowanych pracowników na rynku pracy. Takie wnioski płynął z reprezentatywnego badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową Forsa wśród niemieckich pracowników na zlecenie Porsche Consulting. Jego celem było określenie, jak ważny jest dla Niemców aspekt zrównoważonego rozwoju.

Wielu ankietowanych wyraziło niezadowolenie z dotychczasowych wyników działań swoich firm w tym obszarze. 40% uważa, że ich pracodawcy wciąż nie robią wystarczająco dużo, aby chronić klimat i środowisko – i że powinni robić znacznie więcej. Z tego powodu aż jedna trzecia uczestników badania nawet nie ubiegałaby się już o pracę w swoich aktualnych firmach.

Zrównoważony rozwój drogą do sukcesu

Zrównoważony rozwój odgrywa ważną rolę w życiu zawodowym ponad połowy niemieckich pracowników. Co trzeci ankietowany stwierdza jednak, że nie ma możliwości promowania zrównoważonego rozwoju w swoim miejscu pracy. 60% chciałoby, aby temat ten zajmował istotniejsze miejsce w ich codziennym życiu zawodowym.

Pracownicy stawiają na zrównoważony rozwój firmy - kobieta stoi na zielonej łące
Pracownicy stawiają na zrównoważony rozwój firmy

Aby strategie zrównoważonego rozwoju odniosły sukces, muszą uwzględniać nie tylko aspekty środowiskowe, ale także ekonomiczne i społeczne. W przyszłości najuczciwsze i najbardziej zrównoważone firmy będą mogły dowolnie dobierać sobie pracowników. Potwierdzają to wyniki badania. Co piąty pracownik nie ubiegałby się już o obecną pracę z powodu niedostatecznej dbałości swojej firmy o kwestie sprawiedliwości społecznej. Co szósty nie aplikowałby na zajmowane stanowisko z powodu braku równych szans. Jeżeli firmy oczekują długofalowego sukcesu i konkurencyjności, firmy nie mogą już skupiać się wyłącznie na celach ekonomicznych.

Ale są i pozytywne sygnały. 22% ankietowanych niemieckich pracowników uważa, że ich pracodawcy dają dobry przykład w zakresie zrównoważonego rozwoju i robią wszystko, co w ich mocy, aby chronić środowisko i klimat oraz przyjmować na siebie społeczną odpowiedzialność. Zrównoważony rozwój to zadanie dla firmy jako całości.

Źródło: Porsche

Przeczytaj także: Boom na rowery. Rośnie popyt na modele elektryczne

Boom na rowery. Rośnie popyt na modele elektryczne. Boom na rowery to trwały trend, a najbliższe lata przyniosą znaczący wzrost popytu na rowery. Polscy konsumenci coraz częściej sięgają rowery, sprzedaż elektryków rok do roku wzrasta o kilkaset procent. Rynek rowerowy w Polsce to sprawdzone kategorie rowerów rekreacyjnych, miejskich i sportowych, a także modele rowerów elektrycznych.

W Polsce trwa największy w historii boom na rowery. To już drugi sezon, w którym Polacy przesiedli się na rowery całymi rodzinami. Jazda na rowerze w dobie pandemii okazała się jednym z najlepszych sposobów na bezpieczne, codzienne dojazdy do pracy i szkoły. Coraz częściej zastępuje także inne aktywności sportowe. Marki rozbudowują ofertę rowerów rekreacyjnych dla całej rodziny oraz poszerzając liczbę modeli rowerów elektrycznych. To właśnie ten segment staje się przyszłością transportu. Eksperci zapowiadają dalszy wysoki popyt Polaków na rowery.