Home Motoryzacja Volkswagen partnerem UEFA EURO 2020

Volkswagen partnerem UEFA EURO 2020

Poznań – Od 2018 roku Volkswagen będzie nowym partnerem Unii Europejskich Związków Piłkarskich UEFA, kontynuując w ten sposób swoje wieloletnie zaangażowanie w świecie futbolu. W ramachczteroletniej umowy, jako oficjalny partner rozgrywek reprezentacji narodowych, Volkswagen będzie obecny także podczas Mistrzostw Europy
UEFA EURO 2020, które z okazji 60-lecia istnienia zostaną rozegrane po raz pierwszy w 13 krajach.

Zaangażowanie w najbardziej popularną na świecie dyscyplinę sportu ma być wykorzystane przede wszystkim jako
platforma komunikacyjna podczas wprowadzania na rynek modelu I.D., który od 2020 roku stanie się twarzą nowej rodziny samochodów elektrycznych Volkswagena.

Dr Herbert Diess – Prezes Zarządu Marki Volkswagen – stwierdził: „Piłka nożna ma wielką siłę oddziaływania i łączy bardzo wielu ludzi. Mistrzostwa Europy 2020, które będą rozgrywane w wielu krajach naszego kontynentu są wspaniałym wydarzeniem. Poprzez nasze samochody oraz dzięki naszej kreatywności chcemy przyczynić się do budowania mostów między krajami i między miłośnikami piłki nożnej”.

Volkswageny są zadomowione na drogach całego kontynentu – od Atlantyku po Ural i od Spitzbergenu po Sycylię. W zeszłym roku do klientów w Europie trafiło 1,7 miliona samochodów. We wszystkich 55 krajach członkowskich UEFA dostępne są osobowe auta VW. Marka produkuje swoje samochody w 21 fabrykach, które zatrudniają 150.000
ludzi w siedmiu krajach naszego kontynentu.

Guy-Laurent Epstein, Dyrektor Marketingu UEFA, cieszy się z partnerstwa z Volkswagenem: „Jesteśmy dumni, że współpracuje z nami tak wielka europejska marka znana z prawdziwej pasji do piłki nożnej. To ważne, zwłaszcza w obliczu zadań, które przed nami stoją, bo UEFA EURO 2020 będzie ogromnym wyzwaniem pod względem mobilności. To wydarzenie ucieleśnia wspaniałą ideę i jest przy tym nowatorskie. Bardzo się cieszymy, że w tej ekscytującej drodze będzie nas wspierał Volkswagen”.

Marka z Wolfsburga jest mocno związana z europejską piłką nożną. Narodowe związki z Francji (FFF) i ze Szwajcarii (ASF/SFV) korzystają z samochodów Volkswagena – w 2019 roku dołączą do nich Niemcy (DFB).

Zwiększenie zaangażowania w piłkę nożną ma być wsparciem dla strategii marki skierowanej ku przyszłości. Herbert Diess: „Piłka nożna świetnie pasuje do Volkswagena. Gra się w nią niemal w każdym kraju i jest ponadklasowa – jak nasze samochody. To wspaniała okazja, by na arenie międzynarodowej pokazać jak zmienia się nasze przedsiębiorstwo. Bo w najbliższych latach Volkswagen będzie grał – jak się to mówi w piłce nożnej – ofensywnie. Jeśli chodzi o nasze modele i o pojazdy elektryczne stoimy w przededniu największej ofensywy w historii marki”.

Oprócz UEFA EURO 2020 Volkswagen zaangażuje się także w inne rozgrywki piłki nożnej. Partnerstwo z UEFA obejmuje również Mistrzostwa Europy Kobiet (UEFA Women’s EURO), Mistrzostwa Europy Juniorów U21
(UEFA Under 21 Championships), Futsal EURO, a także finałowe rozgrywki nowo utworzonej UEFA Nations League, które zostaną rozegrane po raz pierwszy w 2019 roku. Ponadto Volkswagen wykorzysta możliwości zaangażowania się podczas meczów kwalifikacyjnych w ramach UEFA EURO 2020. Jako „Official Mobility Partner of UEFA National Team Football” Volkswagen otrzyma pakiet zawierający m.in. działania reklamowe, prawa cyfrowe, bilety i różne możliwości z zakresu Hospitality. W czasie, w którym obowiązuje umowa zostanie rozegranych ponad 500
meczów.

Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Sprzedaży, powiedział: „Sponsoring rozgrywek piłkarskich reprezentacji narodowych UEFA w czasie, gdy rozpocznie się sprzedaż modelu I.D. oznacza dla nas
początek nowej drogi. Z okazji rynkowego debiutu innowacyjnych samochodów elektrycznych nowej generacji marka Volkswagen angażując się w piłkę nożną stawia na nową międzynarodową platformękomunikacyjną, która budzi pozytywne zainteresowanie w Europie i pozanią. Bardzo się z tego cieszymy”.

Dla Volkswagena UEFA EURO 2020 otwiera duże możliwości. Jürgen Stackmann wyjaśnia: „Oczywiście
włączymy w to wszystkie rynki europejskie oraz ponad trzy tysiące naszych dealerów na całym kontynencie. Jednak najważniejsi dla nas są zawsze miłośnicy futbolu, czyli nasi klienci. Chcemy im przedstawić atrakcyjne
rozwiązania z zakresu mobilności”.