Debiut Mazdy CX-60 z nowym silnikiem Diesla. Podczas niedawnej premiery nowej Mazdy CX-60 PHEV, firma ogłosiła Mazda CX-60 e-Skyactiv D napędzana będzie całkowicie nowym 3,3 litrowym rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem Diesla. Jest to kolejny etap ewolucji wszechstronnego podejścia Mazdy do zrównoważonej mobilności (Multi-Solution Approach). Marka zaspokajaj potrzeby kierowców, którzy poszukują samochodu wydajnego, zdolnego pokonywać długie dystanse, a przy okazji o znakomitej zdolności do holowania przyczep.

W ciągu najbliższych trzech lat, Mazda wprowadzi na rynek pięć nowych modeli ze zelektryfikowanymi układami napędowymi, opartych o platformę wszechstronnej architektury. Po 2025 r. firma zaprezentuje zupełnie nową Skalowalną Architekturę Skyactiv EV. Jest to unikatowe rozwiązanie, które pozwoli efektywnie konstruować samochody elektryczne różnej wielkości na jednej, wspólnej platformie.

Mazda CX-60 z rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem e-Skyactiv D

Układ napędowy Diesla jest dla Mazdy pierwszym, zbudowanym od podstaw, rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem e-Skyactiv D o pojemności 3,3 l. Wysoce innowacyjna, zaawansowana technologia spalania sprawia, że nowa jednostka wysokoprężna jest jednym z najczystszych silników Diesla na świecie. Dlatego Mazda jest przekonana, że ta jednostka napędowa przekroczy wymagania zapowiadanych regulacji dotyczących emisji spalin, gdy tylko wejdą one w życie.

Debiut Mazdy CX-60 z nowym silnikiem Diesla - silnik samochodowy Mazdy.
Debiut Mazdy CX-60 z nowym silnikiem Diesla

Nowy, montowany wzdłużnie sześciocylindrowy silnik e-Skyactiv D o pojemności 3283 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Common Rail, opracowany został w duchu „rightsizingu”. To oznacza odpowiedni dobór pojemności silnika do wielkości i przeznaczenia samochodu, by uzyskać optymalne parametry mocy i zużycia paliwa. Silnik e-Skyactiv D będzie dostępny do wyboru w dwóch wersjach mocy. Pierwsza: 200KM/147kW z napędem na tylne koła. Druga: 254KM/187kW z napędem na wszystkie koła Mazda i-Activ AWD.

Wyposażony w nowy, 48-woltowy system Mazda M Hybrid Boost, nowy silnik Diesla łączy wysoką moc z doskonałą oszczędnością paliwa. Nowa, wysoce innowacyjna, zaawansowana technologia spalania DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) jeszcze bardziej poprawia wydajność silnika. Ponadto emisję spalin i oszczędność paliwa uzyskując sprawność termiczną przekraczającą 40 proc.

Obie te technologie w znacznym stopniu przyczyniają się do uzyskania przez Mazdę CX-60 wyróżniającego zasięgu. Ponadto także poczucia dużej mocy podczas jazdy oraz niskiego zużycia paliwa i emisji spalin.

Mazda CX-60 z silnikiem Diesla w salonach od styczniu 2023 r.

Mazda CX-60 z silnikiem Diesla będzie dostępna na większości rynków europejskich, a do salonów trafi w styczniu 2023 r. Polscy dealerzy Mazdy rozpoczną zbieranie zamówień na tę wersję napędową jeszcze w lipcu br. Mazda CX-60 e-Skyactiv D z silnikiem o mocy 200 KM i napędem na tylną oś kosztuje od 201 900 zł za bogato wyposażoną wersję Prime-Line. Mocniejszy wariant 254 KM z napędem na wszystkie koła dostępny jest od poziomu Exclusive-Line i wyceniony został od 231 900 zł.

W późniejszym terminie do silników Diesla i PHEV dołączy rzędowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy e-Skyactiv X o pojemności 3 litrów. Uzupełni on pełną gamę jednostek napędowych Mazdy CX-60. Dzięki temu klienci otrzymają szeroki wybór zaawansowanych technologicznie, wysokowydajnych jednostek napędowych, dostosowanych do charakteru premium, wyjątkowego poziomu wykonania i technologii pokładowej Mazdy CX-60.

Wprowadzając na rynek model CX-60, Mazda robi kolejny ważny krok w kierunku redukcji emisji swojej floty na obranej drodze do stania się producentem całkowicie neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.

Źródło: Mazda