„Go to Brand – Expo 2020” w Dubaju – ruszył nabór wniosków. Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, które chcą promować swoje marki produktowe na rynkach Zjednoczonych Emiratów Arabskich i innych krajów Zatoki Perskiej, mogą wziąć udział w kolejnej edycji programu „Go to Brand – Expo 2020”. Konkurs realizowany jest przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Dzięki programowi przedsiębiorcy mogą m.in. uczestniczyć w Forum Gospodarczym Polska-ZEA, które jest planowane na 6 grudnia 2021 roku. W budżecie „Go to Brand – Expo 2020” znalazło się  50 mln zł pochodzących ze środków unijnych Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.   

Wystawa Światowa w Dubaju jest największym na świecie wydarzeniem gospodarczym. Jej nowe ramy czasowe to 1 października 2021 r. – 31 marca 2022 r.

„Go to Brand – Expo 2020” jest jedną z najważniejszych inicjatyw programu gospodarczego będącego kluczowym elementem udziału Polski w Expo 2020 Dubaju. To pierwsza w historii udziału Polski w Wystawach Światowych tak kompleksowa propozycja dla polskich firm. Obejmuje zarówno wsparcie promocyjne, organizacyjne jak i finansowe.

„Go to Brand – Expo 2020” w Dubaju - ruszył nabór wniosków - dwóch mężczyzn w biurze siedzi przy biurku z tabletem w rękach.

Program „Go to Brand – Expo 2020” w Dubaju

Program „Go to Brand – Expo 2020” umożliwia pozyskanie środków m.in. na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych. Ponadto na dodatkowe działania promocyjne związane z Expo 2020 Dubai (pełna lista targów i wystaw poniżej komunikatu). Wśród ponad 30 wydarzeń branżowych zaplanowanych na lata 2021 i 2022 znajdują się wydarzenia skierowane do kluczowych ze względu na potencjał eksportowy sektorów, m.in.  biotechnologia i farmaceutyka, budownictwo, energetyka, IT/ICT, polskie specjalności żywnościowe, sprzęt medyczny. Środki pozyskane z programu „Go to brand – Expo 2020” mogą zostać także wykorzystane na sfinansowanie usług doradczych w zakresie przygotowania do wejścia na rynki krajów Zatoki Perskiej. Takie jak: Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, Kuwejt, Oman, Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Przede wszystkim udział Polski w Expo 2020 w Dubaju to dla polskich firm szansa na znalezienie nowych klientów. Ponadto budowanie relacji handlowych i pozyskanie partnerów biznesowych na perspektywicznym rynku bliskowschodnim. Zjednoczone Emiraty Arabskie i inne kraje Zatoki Perskiej to region o dużym potencjale wzrostu, ciągle niewykorzystanym przez naszych przedsiębiorców.

Szansa dla przedsiębiorców

Przedsiębiorcy, którzy zgłoszą się do programu „Go to Brand”, zostaną zaproszeni na Forum Gospodarcze Polska – Zjednoczone Emiraty Arabskie, zaplanowane na 6 grudnia 2021 r. Forum stanowi kulminacyjny moment całego programu gospodarczego, a udział w wydarzeniu zapowiedzieli już przedstawiciele najwyższych władz państwowych. W programie zaplanowano m.in. podpisanie umów dwustronnych, panele biznesowe, sesje biznesowe b2b. Głównym celem Forum będzie promocja wzajemnych kontaktów gospodarczych, prezentacja polskich doświadczeń. Ponadto potencjału w dziedzinie eksportu produktów i usług, w szczególności z branż związanych z tematyką Expo 2020. Jak również zapewnienie możliwości nawiązania współpracy z partnerami gospodarczymi z krajów Zatoki Perskiej. Na stronie internetowej www.expo.gov.pl dostępny będzie formularz umożliwiający wyrażenie zainteresowania udziałem w Forum Gospodarczym. W tym dla firm korzystających z dofinansowania „Go to Brand – Expo 2020”.

Wnioski o dofinansowanie można składać od 26 lutego do 29 marca 2021 roku

Przede wszystkim budżet konkursu wynosi aż 50 mln zł. 15 mln jest dla projektów zlokalizowanych w województwie mazowieckim. Ponadto 35 mln – dla projektów zlokalizowanych w pozostałych województwach. Projekty zgłaszane do konkursu muszą zamknąć się w kwocie 1 mln zł. Maksymalne dofinansowanie, o jakie mogą się starać mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa to 455 650 zł. Wymagany minimalny wkład własny wynosi 15 proc. wartości projektu.

W ramach poprzedniej edycji konkursu „Go to Brand” dofinansowanie przyznano 79 projektom.

Więcej informacji o programie: na stronie „Go to Brand”.

Źródło: PARP