W polskiej ofercie Mitsubishi Motors zadebiutowało właśnie zupełnie nowe wcielenie Mitsubishi Outlandera PHEV – pierwszego na świecie hybrydowego SUV-a z elektrycznym napędem na 4 koła. Podobnie, jak wprowadzony na rynek jesienią Outlander 2016 z silnikami spalinowymi, Mitsubishi Outlander PHEV 2016 spotkał się w Polsce z wyjątkowo dobrym przyjęciem – pierwsza dostawa tych pojazdów została sprzedana jeszcze przed pojawieniem się nowego modelu w salonach. 

Mitsubishi Outlander PHEV –  najlepiej sprzedająca się elektryczna hybryda typu plug-in w Europie – przeszła aż 100 modyfikacji, które dotyczą zarówno wyglądu, jak i konstrukcji pojazdu. Dzięki nim Outlander PHEV 2016 wyróżnia się dynamiczną sylwetką stworzoną w oparciu o nową koncepcję identyfikacji wizualnej Mitsubishi „Dynamic Shield”, jeszcze lepszymi osiągami udoskonalonego hybrydowego układu napędowego  oraz idealnie cichym, wysokiej jakości wnętrzem wykonanym z najwyższą dbałością o szczegóły. O najwyższy poziom bezpieczeństwa zadba aż 14 systemów bezpieczeństwa, w tym nowy ultradźwiękowy asystent ruszania (Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System -UMS), system kamer 360 stopni rozmieszczonych dookoła auta z widokiem od góry, wspomaganych 8 czujnikami parkowania z przodu i z tyłu a także 7 poduszek bezpieczeństwa.

Nabywcy modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2016 otrzymują od producenta aż 8 lat gwarancji (do przebiegu 160 000 km) na elektryczny układ napędowy wraz z akumulatorami. Cały pojazd jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem 100 000 km wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem pakietem Mitsubishi Assistance Package.  Więcej informacji na temat nowego modelu można znaleźć na witrynie www.elektrycznahybryda.pl lub www.outlanderphev.pl

Dynamic Shield 

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2016 zostało poddane tym samym poważnym zmianom stylistycznym, które zadecydowały o sukcesie entuzjastycznie przyjętego przez klientów Mitsubishi Outlandera 2016. Na nową stylizację nadwozia zgodną z koncepcją „Dynamic Shield” składają się całkowicie nowy pas przedni z nowymi światłami,  nowe przetłoczenia nadwozia i nowe elementy karoserii. Design przedniego pasa z licznymi chromowanymi elementami oraz poszerzone przednie i tylne zderzaki, symbolizują funkcjonalność i bezpieczeństwo oferowane przez SUV-y firmy Mitsubishi Motors. Wąskie reflektory LED z dwunastoma diodami LED do jazdy dziennej, delikatnie wznoszą się i zachodzą na boczną część nadwozia, wzmacniając poczucie dynamiki. Chromowane listwy umieszczone po obu stronach, dają trójwymiarowy efekt nieustannego ruchu, czyniąc sylwetkę pojazdu niższą, bardziej smukłą i szerszą. Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2016 jest dostępne w 7 kolorach nadwozia, w tym z nowym, wyrafinowanym lakierem „Ruby Black Pearl” – czarnym, perłowym lakierem o wysokim połysku z dodatkiem czerwonych drobinek, a także z nowymi 18-calowymi, aluminiowymi obręczami kół w dwóch odcieniach z nowym wzorem ramion, które dodają charakteru wersji PHEV. Nowy Outlander PHEV 2016 wyróżnia się także zewnętrzną anteną w kształcie płetwy rekina, srebrnymi relingami dachowymi oraz dolnymi elementami dekoracyjnymi w kolorze nadwozia z chromowanymi akcentami wykończeniowymi na progach.

Wnętrze premium

Nowe, bardziej ekskluzywne Mitsubishi Outlander PHEV 2016 przeszło znaczące zmiany w zakresie jakości wykończenia, co przekłada się na niebywały komfort podróżowania tym pojazdem.

Outlander PHEV oferuje teraz więcej elementów z kategorii „luksus” i przyciąga uwagę licznymi pieczołowicie wykonanymi detalami, takimi, jak: nowa tapicerka z naturalnej skóry dostępna w kolorze czarnym (z srebrnymi przeszyciami i obwódkami) lub jasnobrązowym (z czerwonymi przeszyciami i obwódkami), nowa, sportowa tapicerka z wstawkami przypominającymi zamsz, skórzane obwódki elementów technicznych „Cool Touch” oraz poziome srebrne przeszycia, nowy materiał wykończeniowy osłon przeciwsłonecznych nawiązujący wyglądem do dzianiny, nowe wykończenie paneli drzwiowych w stylu Concept-S (miękkie wstawki z przeszyciami w kształcie promieni), czarne, drewnopodobne aplikacje, chromowane akcenty, drewnopodobne aplikacje w desce rozdzielczej, nowa konsola centralna w stylu Concept-S o strukturze fali z czarnymi, drewnopodobnymi aplikacjami, pokrywa nad uchwytami na napoje, miękkie w dotyku przełączniki, zmodernizowane elementy sterowania systemem PHEV, nowa, czteroramienna kierownica z grubym wieńcem o wysokiej przyczepności oraz liczne przyciski sterujące, czy wykończenie wnęk przednich lamp przeciwmgielnych czarnym lakierem fortepianowym i wyposażona w zamek działający równolegle z zamkiem centralnym samochodu pokrywa wlewu paliwa/systemu ładowania z wyściełaniem po wewnętrznej stronie.

Mitsubishi Outlander PHEV 2016 oferuje także nowe udogodnienia z zakresu komfortu. Są to podgrzewana kierownica, podgrzewana przednia szyba, oświetlenie LED obszaru pod deską rozdzielczą oraz w okolicach konsoli centralnej, kontrolka niskiego stanu płynu do spryskiwaczy  oraz gniazdo 12V w bagażniku.

Cichszy odcień ciszy

Na najwyższy komfort podróżowania, oprócz jakości materiałów i bogatego wyposażenia, ma ogromny wpływ wyciszenie wnętrza. W nowym modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2016 wyciszono aż ponad 30 różnych obszarów, włączając w to silnik, zawieszenie, koła, szyby dźwiękoszczelne, dynamiczne tłumiki drgań stosowane w niektórych obszarach i komponentach, a także uszczelnienie drzwi. Outlander PHEV, który jest najcichszym z Outlanderów, zyskał dodatkowe modyfikacje w zakresie hałasów i drgań wewnętrznych (NVH), uwzględniając specyfikę unikatowego elektrycznego układu hybrydowego typu plug-in.

Końcowy rezultat wywołuje duże wrażenie – wibracje nadwozia są mniejsze dzięki zastosowaniu zmodernizowanych poprzeczek ramy podwozia, nowych opon oraz dodatkowych tłumików.

Zmiany strukturalne i na nowo zestrojone zawieszenie

Mitsubishi Outlander PHEV jest samochodem, dającym kierowcy wyjątkową przyjemność z jazdy. Nowy Outlander PHEV 2016 wprowadza w tym zakresie nową jakość. W celu maksymalnego wykorzystania doskonałych właściwości z zakresu NVH oraz zagwarantowania wyższej dynamiki jazdy, nowy Outlander PHEV 2016 otrzymał sztywniejszą strukturę nadwozia ze wzmocnionymi punktami mocowania zawieszenia, co uzyskano dzięki zastosowaniu grubszych blach lub dodatkowych łączników w strategicznych punktach. Wykorzystano stal o wysokiej odporności na rozciąganie (klasa wytrzymałości zwiększona z dotychczasowych 440 MPa do 980 MPa – standard w branży to 200 – 250 MPa), co zaowocowało wyższą sztywnością konstrukcji i niższą masą własną. Co więcej, oprócz opon w nowej specyfikacji wprowadzono też modyfikacje poszczególnych komponentów zawieszenia. Z przodu zastosowano nowy, dużo sztywniejszy wspornik zawieszenia, oferujący większą precyzję kierowania, wyższą stabilność kierunkową oraz wyższą jakość podróżowania. Wraz z wzmocnieniem struktury nadwozia i zawieszenia zoptymalizowano sztywność sprężyn oraz siłę tłumienia amortyzatorów oraz zmodyfikowano elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. W efekcie uzyskano bardziej liniowe reakcje, wyższą sztywność, niższe tarcie i lepsze wyczucie. W tylnym zawieszeniu zwiększono rozmiar cylindra tylnego amortyzatora w celu poprawy stabilności i komfortu jazdy oraz zoptymalizowano sztywność sprężyn oraz siła tłumienia amortyzatorów w odpowiedzi na wzmocnienie struktury nadwozia i zawieszenia.

Jak to działa? Wiodący napęd elektryczny i 3 silniki bez skrzyni biegów 

Outlander PHEV, będąc z założenia samochodem elektrycznym, poruszany jest głównie przez dwa silniki elektryczne pracujące w układzie stałego napędu 4WD. Silnik spalinowy pełni rolę wspomagającą, albo napędzając generator zasilający akumulator trakcyjny, bądź też napędzając bezpośrednio przednie koła samochodu, ale zawsze przy pracujących silnikach elektrycznych z przodu i z tyłu. Załączanie szeregowego oraz równoległego trybu napędu hybrydowego odbywa się tylko na możliwie krótki czas, by dostosować układ napędowy samochodu do specyficznych warunków drogowych, z układami sterowania dążącymi do przywrócenia napędu całkowicie elektrycznego tak szybko i tak często, jak to będzie możliwe. Dzięki typowej dla silników elektrycznych zdolności dostarczania maksymalnego momentu obrotowego już przy ruszaniu z miejsca, zastosowana konfiguracja układu napędowego pozwala uzyskać lepsze czasy przyspieszania, niż w analogicznym samochodzie z dwulitrowym silnikiem benzynowym, jednocześnie zachowując wyjątkowo korzystne parametry środowiskowe nowego układu.

Innowacyjne rozmieszczenie komponentów układu napędowego pozwoliło zrezygnować z konwencjonalnej skrzyni biegów i wału napędowego, a całość jest sterowana elektronicznie przez system operacyjny PHEV (PHEV OS). Eliminacja wału napędowego (oraz jego przegubów) pozwoliła obniżyć straty mechaniczne powstające przy przekazywaniu napędu, poprawiając sprawność całego układu napędowego i ułatwiając kontrolowanie jego działania.

Przy przedniej osi znajdziemy zatem silnik elektryczny i inwerter (60 kW/82 KM – 137 Nm), umieszczony w przedziale silnikowym po lewej stronie w miejscu zwykle zajmowanym przez skrzynię biegów zintegrowaną z mechanizmem różnicowym, generator umieszczony obok silnika elektrycznego, silnik benzynowy 2,0 l MIVEC DOHC* (89 kW/121 KM – 190 Nm), umieszczony w przedziale silnikowym po prawej stronie i wielotrybowy moduł Power Drive Unit, zarządzający pracą przedniego silnika elektrycznego i generatora zapewniający optymalne osiągi w trzech trybach pracy z dwoma różnymi źródłami napędu. Między osiami, pod podłogą znajduje się zespół chłodzonego powietrzem litowo-jonowego akumulatora trakcyjnego 12 kWh, 80 ogniw, 300 V oraz 45-litrowy zbiornik paliwa. Z tyłu, pod podłogą bagażnika umieszczono silnik elektryczny i inwerter (60 kW/82 KM – 137 Nm), niewchodzący w przestrzeń bagażnika i Rear Motor Control Unit – moduł zarządzający tylnym silnikiem elektrycznym, pozwalający w pełni wykorzystać charakterystykę silnika elektrycznego do zapewnienia płynności jazdy.

Umieszczenie akumulatora trakcyjnego pod podłogą niesie za sobą istotne, dodatkowe korzyści. Jedną z nich jest zwiększenie bezpieczeństwa biernego: podobnie jak w modelu i-MiEV, pasażerowie są dodatkowo chronieni przed uderzeniem w podłogę samochodu. Poprawie ulega także bezpieczeństwo aktywne i prowadzenie na zakrętach, a to dzięki obniżeniu środka ciężkości (o 30 mm w porównaniu z Outlanderem napędzanym silnikiem spalinowym) i przyczynieniu się do doskonałego rozłożenia masy pomiędzy osie pojazdu (przód – 55%, tył – 45%).

W nowym modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2016 zoptymalizowano układ sterowania elektrycznym systemem hybrydowym typu plug-in oraz obniżono tarcie silnika. Podwyższono także wydajność silnika elektrycznego a emisja CO2 spadła z 44 g/km do 42 g/km (wewnętrzne testy MMC). Dzięki modernizacji układu hybrydowego typu plug-in oraz systemu sterowania silnikiem elektrycznym uzyskano lepsze przyspieszenie ze startu zatrzymanego i lepsze reakcje układu napędowego.

 

 Mitsubishi