Home Bezpieczeństwo SonicWall zaoferował usługę związaną z cyberbezpieczeństwem “Security as a Service”

SonicWall zaoferował usługę związaną z cyberbezpieczeństwem “Security as a Service”

Firmy, które chcą poprawić swoje wyniki finansowe, mogą teraz przesunąć wydatki na cyberbezpieczeństwo w koszty operacyjne OPEX

SonicWall zaoferował usługę “Security as a Service”

SonicWall, producent rozwiązań w obszarze cyberbezpieczeństwa, zaoferował w Polsce usługę „Security as a Service” (SECaaS). Dzięki niej każde polskie przedsiębiorstwo może wdrożyć u siebie najnowszej generacji cyberzabezpieczenia sprzętowo-programowe i rozliczać je na zasadzie miesięcznego abonamentu, jako wydatek operacyjny. Wdrożenie jest poprzedzone darmowym doradztwem dot. doboru zabezpieczeń, które realizują partnerzy SonicWall w Polsce.

Oferta jest adresowana do każdej firmy, która chce poprawić poziom swojego bezpieczeństwa IT. Taka firma może się zgłosić do dowolnego partnera SonicWall w Polsce, a ten w oparciu o ankietę przeanalizuje obecny poziom zabezpieczeń, a następnie zarekomenduje najlepsze rozwiązanie. Może ono obejmować zarówno sprzęt, np. nowej generacji firewalle SonicWall, jak i zestaw usług i technologii, których zadaniem będzie kompleksowa ochrona w obszarze cyberbezpieczeństwa.

„Rozwiązanie, które zarekomendują nasi partnerzy w oparciu o przeprowadzony wywiad, może obejmować sprzęt i/lub technologie dopasowane do potrzeb i wielkości konkretnej organizacji. Firmy będą za nie płacić comiesięczny abonament. Oznacza to, że zarówno koszty sprzętu, jak i dostępu do technologii są dla naszych klientów wydatkami typu OPEX, czyli traktowanymi jako koszty prowadzenia biznesu” – wyjaśnia Sebastian Cygan, Security Sales Manager w SonicWall.

Jeśli firma zamawia od SonicWall w ramach SECaaS sprzęt z licencjami bezpieczeństwa, minimalny okres, na jaki musi zamówić usługę, to 12 miesięcy. Jeśli w ramach zamawianego pakietu jest tylko odnowienie licencji bezpieczeństwa (firma posiada swoje urządzenie SonicWall), umowa musi zostać zawarta na minimum 3 miesiące. W dowolnym momencie po upływie okresu minimalnego klient może poprosić o zmianę parametrów zabezpieczeń, np. przez wymianę sprzętu na bardziej wydajny.

W obszarze bezpieczeństwa IT rozwiązania SonicWall należą do najlepszych na świecie, co potwierdza wiele niezależnych badań. Przy ich pomocy można chronić wszystko, co znajduje się pomiędzy i w obrębie tradycyjnych sieci, środowisk bezprzewodowych, a także na stacjach roboczych użytkowników.

Ochrona stacji roboczych jest realizowana za pomocą rozwiązania antywirusowego Capture Client (wykorzystującego silnik SentinelOne), które uzyskało ocenę „Rekomendowane” w teście grupowym Advanced Endpoint Protection (AEP) przeprowadzonym przez NSS Labs – jedną z najważniejszych na świecie organizacji badawczych zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Podobne wyróżnienie NSS Labs przyznał także nowej generacji firewallom SonicWall, których portfolio obejmuje zarówno urządzenia fizyczne, jak i wirtualne (do ochrony aplikacji webowych).

Wszystkie rozwiązania SonicWall ściśle współpracują z platformą chmurową SonicWall Capture Cloud, która zarządza informacjami o zagrożeniach zbieranymi z wielu źródeł i umożliwia automatyczne aktualizowanie sygnatur na firewallach. W ostatnim czasie SonicWall dokonał dużego uaktualnienia tej platformy wprowadzając funkcje: Secure SD-WAN (umożliwiającą zabezpieczanie definiowanych programowo sieci rozległych), Zero-Touch Deployment (uproszczającą obejmowanie ochroną oddziałów firmy) oraz Risk Meters (do analizy zagrożeń i oceny ryzyka). Dodatkowo rozszerzono funkcjonalność wirtualnych firewalli SonicWall z serii NSv o ochronę danych i aplikacji działających w chmurze publicznej AWS, Azure i Hyper-V.