Home Bezpieczeństwo Radzimy, jak skutecznie zadbać o bezpieczeństwo firmy

Radzimy, jak skutecznie zadbać o bezpieczeństwo firmy

Aby odpowiedzieć na tytułowe pytanie, warto zapoznać się w pierwszej kolejności z aktualnie panującymi trendami na rynku branży ochroniarskiej. Środowisko biznesowe, jest równie narażone na akty wandalizmu czy kradzieży, jak prywatne osoby i ich mienie.

Aby zabezpieczyć skutecznie miejsce pracy, właściciele firm powinni zaplanować procedury awaryjne na wypadek zagrożeń. Powinni także przekazać planowane zachowanie pracowników – od tego niejednokrotnie zależy nie tylko bezpieczeństwo pracowników, ale także przetrwanie całego przedsiębiorstwa. Pracownicy powinni wiedzieć, jak postępować w przypadku zagrożenia, a także np. które dokumenty powinno się chronić w pierwszej kolejności. Eksperci uważają, że to właśnie odpowiedni ład organizacyjny pozwala uniknąć wielu zagrożeń. Dla potwierdzenia tego, że pracownicy znają zasady plan bezpiecznej ewakuacji w miejscu pracy, pracodawca powinien ćwiczyć zaplanowane procedury z pracownikami.

Profilaktyka jest tańsza od leczenia

Wiele firm swój biznes opiera np. na sprzedaży wartościowych przedmiotów a także dysponuje znaczącymi informacjami. To właśnie te przedsiębiorstwa są narażone na włamania z kradzieżą. Aby jednak skutecznie przeciwstawić się takim zachowaniom, wiele firm decyduje się na rozwiązanie problemu jeszcze przed zdarzeniem. Dobra kadra kierownicza powinna wiedzieć, że profilaktyka jest tańsza od leczenia, więc już zawczasu wyposaża obiekt w skuteczne systemy alarmu i monitoringów. Ważne jest więc nie tylko postawienie na wysoką jakość systemu zabezpieczeń, ale także na rozwiązania przemyślane. Jeśli jedynym wejściem do firmy są drewniane drzwi – zdecydujmy się na bardziej solidne z dodatkowymi zamkami i systemami o podwyższonej odporności na włamania (najlepiej klasy C). Możemy zastosować także rozwiązania bazujące na zamkach elektronicznych, jeśli np. w pomieszczeniu tylko dla upoważnionych, przechowujemy ważne dla firmy informacje. Zamontowanie takiego zamku działa na zasadzie wprowadzenia kodu cyfrowego, karty magnetycznej lub odczytu linii papilarnych.

Jeśli przy jedynym w obiekcie wejściu znajduje się portier – wyszkolmy go, aby wiedział, jak zachować się w różnego rodzaju sytuacjach zagrożenia. Podobne przykłady nawiązują np. do schowka na klucze – jeśli pracownik ma problem z odpowiedzialnością za przydzielanie kluczy pracownikom – zastosujmy kamerę monitorującą proces wydawania i oddawania kluczy. Wiele sytuacji wskazuje, że to właśnie dobrze dobrana profilaktyka i system zabezpieczeń, mogą być powodem, w którym włamywacze rezygnują z akcji.

Dobrym zwyczajem w biznesie jest posiadanie sejfu – dodatkowo warto pomyśleć o innym wyposażeniu, które skutecznie zabezpiecza ważne dla firmy dokumenty i informacje. Mowa m.in. o kasach pancernych, szafach na dokumenty, skrytkach ściennych, sejfach do zabezpieczania komputerów, kasetach metalowych do zabezpieczania magnetowidów i notebooków, kasetach metalowych na walutę czy pojemnikach do transportu wartości. Co ważne, sejfy lub kasy możemy uzbroić w instalację alarmową. Celem montowania instalacji alarmowej w sejfach jest zabezpieczenie przed próbami niepowołanego dostępu.

telefony4

Świadczenie usług oferowanych przez Konsalnet w ramach funkcjonalności aplikacji mPanic, w zależności do lokalizacji chronionego obiektu, to koszt kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Ta cena obejmuje możliwość dwukrotnego w ciągu miesiąca wezwania załogi interwencyjnej. Aplikacja mPanic obsługuje płatności, a użytkownicy mają wgląd do niezbędnych informacji o swoich fakturach.

Co w trawie ochroniarskiej piszczy?

Najnowsze trendy wskazują na coraz chętniej wykorzystywane zastosowanie bezprzewodowego systemu monitoringu w celu obserwacji budynku – wystarczy odpowiednia aplikacja, aby obiekt chroniony był całodobowo, bez odpowiednio wyszkolonych osób, tylko z systemem i działającymi urządzeniami. Zestaw taki składa się zazwyczaj z kamery, nadajnika i odbiornika radiowego, choć jak zaznaczają agencje ochroniarskie, system ten może być rozszerzany o kolejne urządzenia.

Takie rozwiązanie oferuje Konsalnet, jedna z największych na polskim rynku firm zajmujących się szeroko pojętą ochroną osób i mienia. Firma wprowadziła na rynek unikatową w skali kraju aplikację przeznaczoną dla urządzeń mobilnych, tak aby zapewnić kontrolę nad systemami alarmowymi z każdego miejsca na świecie. Aplikacja umożliwia także informowanie o zagrożeniu i wezwanie jednostki interwencyjnej poprzez jedno kliknięcie.

telefony

Aplikacja udostępnia możliwość sprawdzenia dodanych do systemu obiektów – np. domu i pracy. Historię można przeglądać nawet do dwóch miesięcy wstecz.

Aplikacja mPanic ma intuicyjny interfejs, a także zapewnia dostęp do informacji o stanie systemów alarmowych wszystkich objętych ochroną Konsalnetu obiektów – mieszkania, domu czy firmy – możemy więc w każdej chwili sprawdzić, czy alarmy są uzbrojone czy rozbrojone. Mamy też dostęp do siedmiodniowej historii systemu alarmowego każdego z obiektów.

Dodatkowo, Konsalnet oferuje firmom, ale i osobom prywatnym, ważny przycisk antynapadowy, informujący centralę ochrony o zagrożeniu, co jest jednoznaczne z wezwaniem załogi interwencyjnej do wskazanego obiektu. Co ciekawe, numer konta wraz z numerem PIN możemy udostępnić członkom rodziny bądź pracownikom, aby mieć stale kontakt z monitorowanym obiektem.

Z poziomu aplikacji użytkownicy mają dostęp do przygotowanych przez Konsalnet artykułów i porad na temat bezpieczeństwa.

Dokumenty – rób kopie

Przechowywane dokumenty powinny mieć kopię – w przypadku pożaru lub kradzieży, nie będzie większego problemu z ich odzyskaniem. Dodatkowo, pracodawcy powinni zadbać o regularne kopiowanie danych z komputerów oraz przechowywać je poza siecią komputerową.

Zobacz także:

CCTV a RODO – czy monitoring wizyjny jest legalny? Odpowiadamy i prezentujemy najciekawsze funkcje systemu