Mazda prognozuje dalsze ożywienie sprzedaży na świecie. Mazda Motor Corporation ogłosiła wyniki finansowe i sprzedażowe za I kwartał roku fiskalnego. Raportując globalną sprzedaż 244 000 pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2020 r. 

W większości regionów świata pandemia COVID-19 nadal wywiera istotny wpływ na wyniki biznesowe. Przede wszystkim w Europie sprzedaż w pierwszym kwartale była niższa o 58% w porównaniu z ubiegłym rokiem i wyniosła 28 000 pojazdów. Z udziałem w rynku na poziomie 1,1%. Największy dla Mazdy rynek Ameryki Północnej zanotował 19% spadku sprzedaży do 81 000 egzemplarzy. W Japonii – rodzimym rynku Mazdy – sprzedaż była niższa o 34% i wyniosła 26 000 pojazdów. W okresie od kwietnia do czerwca popyt w Chinach nadal wzrastał. Osiągając poziom 61 000 sztuk, co stanowi wzrost o 13% w stosunku do roku poprzedniego.

Mazda prognozuje dalsze ożywienie sprzedaży na świecie - auta marki Mazda w salonie samochodowym.
Mazda prognozuje dalsze ożywienie sprzedaży na świecie

W pierwszym kwartale roku fiskalnego firma zanotowała sprzedaż netto w wysokości  376,7 mld jenów (3,2 mld euro). Natomiast stratę z działalności operacyjnej w wysokości 45,3 mld jenów (380,4 mln euro). Strata netto wyniosła 66,7 mld jenów (560,4 mln euro).

Mazda inwestycje w technologie przyszłości

Dzięki wznowieniu sprzedaży na całym świecie Mazda prognozuje globalną sprzedaż w roku fiskalnym na poziomie 1,3 miliona pojazdów. Z prognozą sprzedaży w Europie na poziomie 196 000 egzemplarzy. W efekcie zaplanowanych działań mających na celu zdynamizowanie sprzedaży i redukcję kosztów stałych prognozuje sprzedaż netto w wysokości 2,850 mld jenów (23,8 mln euro). Ponadto stratę z działalności operacyjnej w wysokości 40 mld jenów (333,3 mln euro). Dodatkowo stratę netto na poziomie 90 mld jenów (750,0 mln euro) w trakcie roku fiskalnego. Firma będzie nadal monitorować sytuację gospodarczą i tendencje w zakresie popytu na samochody na każdym z rynków.

Pomimo wpływu pandemii COVID-19 na światowy biznes, Mazda nadal angażuje się w inwestycje w technologie przyszłości, w tym w elektryfikację. W całej Europie pierwszy samochód elektryczny Mazda wprowadziła na rynek w ramach kampanii „Pierwsza randka z MX-30” dla ponad 4000 zainteresowanych klientów. Właśnie odbywają się pierwsze jazdy testowe dla przedstawicieli mediów, przed rozpoczęciem dostaw dla klientów w europejskich salonach dealerskich we wrześniu.

Źródło: MAZDA