InPost ma już 8000 Paczkomatów. Lider nowoczesnej logistyki w Polsce – rozbudował sieć swoich maszyn do 8000. Paczkomat nr 8000 znajduje się w Krakowie, przy ulicy Myśliwskiej 51 – to jeden z pierwszych Paczkomatów, które swoim kształtem dostosowują się do otoczenia w kształcie liter „L” i „U”. Tempo rozwoju sieci maszyn do odbioru przesyłek jest już niezwykle dynamiczne. Przyspieszy jeszcze bardziej dzięki nowemu projektowi firmy o nazwie Paczkomaty InDoor. Maszyny InPost – dotychczas stawiane na powierzchniach zewnętrznych – będą produkowane także specjalnie do instalacji wewnątrz budynków. Już wkrótce Paczkomaty zobaczymy w biurowcach, blokach galeriach handlowych i innych nowoczesnych obiektach usługowych i mieszkalnych.

Paczkomaty są popularne zarówno w dużych miastach, jak i w tych mniejszych miasteczkach. Aż 61% kupujących w Internecie deklaruje, że Paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym. Jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej rok do roku.

Liczba Paczkomatów (8000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600).

InPost uruchamia nową wersję popularnych Paczkomatów. Dotychczas maszyny InPost były stawiane na powierzchniach zewnętrznych. Jednak firma, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, zdecydowała się wprowadzić Paczkomaty InDoor przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków. Udostępniając swoim mieszkańcom Paczkomaty InDoor właściciele nieruchomości zapewniają im najkorzystniejszą i najpopularniejszą opcję odbioru zakupów. Jednocześnie przyciągając okolicznych mieszkańców do danej lokalizacji – co pozwala generować dodatkowe zyski sklepom i punktom usługowym.

Według raportu Gemius Paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych. Jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym. Jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.

InPost ma już 8000 Paczkomatów - kobieta trzyma telefon w ręku
InPost ma już 8000 Paczkomatów

Bezpłatna aplikacja mobilna

Bezpłatna aplikacja mobilna do zdalnego otwierania Paczkomatów InPost – lidera nowoczesnej logistyki w Polsce – ma już 4 miliony aktywnych użytkowników. Firma Picture 1notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć skrytek Paczkomatów® dziennie. Oprogramowanie stało na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore przez 8 tygodni. Dzięki aplikacji,przy jednym Paczkomacie przesyłki może odbierać wiele osób naraz. Firma umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

Firma w 2019 roku był liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m² – to 4% całkowitego popytu netto w kraju. InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r. W sumie 57 863 m² – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej. Ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

Lodówkomaty

InPost podpisał umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach. Ponadto na mocy porozumienia o współpracy, Paczkomaty dostępne są w Polsce przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland, a także w Centrach Handlowych Auchan.

Firma przekazał na potrzeby Urzędów Miasta w Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim, Nowym Targu, Wołominie oraz Koszalinie specjalistyczne Paczkomaty Urząd 24. Pozwolą one mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Planowane są kolejne instalacje maszyn przy urzędach w całej Polsce – InPost prowadzi rozmowy z kilkudziesięcioma miastami.

InPost Fullfilment

InPost wprowadził także usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. Firma jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

Źródło: InPost