Tysiące organizatorów zbiórek w sieci stara się codziennie przyciągnąć uwagę i zachęcić miliony internautów do wsparcia finansowego swojego pomysłu lub projektu. Jak skutecznie wypromować swoją zbiórkę i zebrać jak najwięcej pieniędzy? Oto najlepsze metody promocji zwiększające skuteczność nawet o 500 proc., wybrane na podstawie analizy ponad 50 tysięcy zrzutek.  

Do promocji indywidualnej zbiórki warto zaangażować zarówno media społecznościowe, znane osoby, ale także jak najszersze grono znajomych. W komunikacji warto skorzystać ze wszystkich kanałów, zarówno w internecie, mobile’u, jak i w offline. Trzeba mieć na uwadze, że zaufanie to podstawowa wartość, której nie wolno nadużyć. Dlatego nie powinno się stosować nawet drobnych kłamstw. O czym jeszcze trzeba wiedzieć, aby skutecznie wypromować swoją zrzutkę i zebrać jak najwięcej pieniędzy?

Na podstawie naszych analiz ponad 50 tys. zrzutek wynika, że skorzystanie tylko z kilku rekomendowanych przez nas metod promocji, przekłada się na wzrost ilości zebranych środków o 150-200 proc. w stosunku do średniej wartości zbiórek. Warto podkreślić, że są to metody bezkosztowe dla organizatorów  – wyjaśnia Tomasz Chołast z platformy Zrzutka.pl. – W najlepiej realizowanych działaniach promujących zrzutki, skuteczność może wzrosnąć nawet o 500 proc. – dodaje Chołast.

  • Wykorzystaj siłę mediów społecznościowych – załóż fanpage lub wydarzenie promujące Twoją zrzutkę. Nie zapomnij udostępnić link w social mediach do strony swojej zbiórki.
  • Zaangażuj rodzinę i przyjaciół – zaproś ich do polubienia fanpage’a lub wydarzenia Twojej zrzutki. Poproś ich także, aby zrobili to samo wśród swoich znajomych.
  • Szukaj wsparcia influencerów – poproś osobiście o wsparcie w promocji Twojej zbiórki znane osoby, do których zaliczyć można: celebrytów, piosenkarzy, aktorów, pisarzy, polityków czy sportowców. Może ktoś z Twoich znajomych zna taką osobę osobiście? To ważne, ponieważ trudno jest odmówić pomocy znajomemu, a bezpośrednie dotarcie przynosi lepszy skutek. Czasami wystarczy tylko jeden wpis w mediach społecznościowych z linkiem do Twojej zrzutki, aby tego samego dnia zebrać kilkadziesiąt tysięcy złotych. Im więcej taka osoba ma fanów na Facebooku, tym lepiej. Pamiętaj także, żeby zachęć znajomych prowadzących blogi lub serwisy internetowe do dodania wpisu promującego Twoją zrzutkę.
  • Zwróć się do lokalnych firm i mediów poproś o pomoc w promocji swojej akcji do stacji radiowych i TV, portali internetowych czy gazet działających w Twojej okolicy. Te media mają dużą moc sprawczą. Warto uzasadnić dlaczego jest to dla Ciebie tak ważne i jak wsparcie lokalnych mediów i społeczności wokół nich zgromadzonych może przyczynić się do osiągnięcia sukcesu. Możesz zaproponować mediom patronat na stronie Twojej zbiórki wraz z umieszczeniem ich logo.

Jedną ze skuteczniejszych form dotarcia do takich mediów jest napisanie odręcznie listu z opisem indywidualnej historii, załączenie wywołanych tradycyjną metodą zdjęć oraz osobistych podziękowań od serca – podpowiada Tomasz Chołast z Zrzutka.pl. – Ważne, aby organizator łatwo się nie poddawał. Takich zbiórek jest na pewno dużo, jednak warto wykorzystać siłę lokalnych mediów. Dlatego warto, po wysłaniu odręcznego listu, dosłać jeszcze emaila, a nawet odwiedzić redakcję osobiście – radzi Chołast z Zrzutka.pl.

Pamiętaj, aby nie prosić tylko o wpłatę pieniędzy w firmach, ale również o udostępnienie informacji pracownikom oraz promocji Twojej zrzutki w kanałach społecznościowych tego przedsiębiorstwa. Najłatwiej będzie zacząć od firm prowadzonych przez Twoich znajomych lub rodzinę.

  • Wysyłaj wiadomości, zarówno w ten tradycyjny, jak i nowoczesny sposób – wyślij informację poprzez SMS, email, na whatsappie, messengerze oraz innych komunikatorach do wszystkich bliższych lub dalszych znajomych z Twojej książki adresowej. Zachęć ich do odwiedzenia strony zrzutki i dokonania wpłaty. Pamiętaj, aby ustalić przyciągający uwagę temat wiadomości – to on głównie decyduje o jej odczytaniu. Opisz krótko i konkretnie swoją akcję i nie zapomnij dodać linku do zrzutki. Poproś odbiorców o przekazanie wiadomości dalej swoim znajomym.
  • Drobna rzecz, a działa skonfiguruj własną stopkę mailową dodając do niej link do zrzutki i uzasadnienie, dlaczego warto na nią wpłacić. Poproś o to samo swoich znajomych. Warto także wykorzystać swój unikatowy podpis-stopkę na forach dyskusyjnych, dodając link do akcji i zachęcającą do jej odwiedzenia treść.
  • W kontakcie z innymi osobami staraj się zachować dystans. Nie naciskaj ani nie wymagaj. Wsparcie Twojej akcji nastąpi tylko z dobrej woli, a takiej nie uzyskasz, jeśli będziesz nachalny.
  • Każdy rodzaj pomocy się liczy – nie wszyscy mogą udzielić wsparcia finansowego, ale mogą udostępnić link lub zrobić wpis np. na Facebooku. Z praktyki, ale także przeprowadzonych badań wynika, że właśnie dzięki takim udostępnieniom, na zrzutkach pojawia się najwięcej wpłat.

 

 

 

Źródło: Materiały prasowe firmy