3 listopada rusza jubileuszowa, XXV odsłona konkursu „Polski Produkt Przyszłości”. Celem konkursu jest wyłonieniu najbardziej innowacyjnych produktów, mających potencjał na odniesienie sukcesu rynkowego w Polsce i za granicą. Ponadto promowanie naukowców i przedsiębiorców zasłużonych w napędzaniu rozwoju nowych technologii. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne o łącznej wartości 600 tys. zł. Zgłoszenia przyjmowane będą do 1 grudnia.

Innowacje to dziś jeden z głównych motorów napędowych polskiej gospodarki. Ich wdrażanie to zazwyczaj konsekwencja dobrej współpracy świata nauki i biznesu.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) po raz kolejny zapraszają do udziału w konkursie „Polski Produkt Przyszłości”, organizowanym rokrocznie od 1997 roku. Ideą konkursu jest wyłonienie i promocja najciekawszych, najbardziej innowacyjnych produktów i rozwiązań z różnych dziedzin. Przede wszystkim tych, które mają szansę zaistnieć na rynku, realnie przyczyniając się do postępu technologicznego i gospodarczego.

Rusza XXV edycja konkursu "Polski Produkt Przyszłości" - dwa białe puzzle obok siebie z napisami.
Rusza XXV edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości”

Produkty przyszłości i nagrody

W jubileuszowej, XXV edycji konkursu nagrody przyznawane będą w trzech kategoriach. Produkt przyszłości instytucji szkolnictwa wyższego i nauki, produkt przyszłości przedsiębiorcy, wspólny produkt przyszłości instytucji szkolnictwa wyższego i nauki oraz przedsiębiorcy. Zgłaszać mogą się (indywidualnie lub wspólnie) instytucje szkolnictwa wyższego, tj. uczelnie, instytuty naukowe i badawcze. Ponadto przedsiębiorcy prowadzący działalność na terenie kraju. W każdej z kategorii przyznana będzie nagroda główna w wysokości 100 tys. zł. Ponadto także maksymalnie cztery wyróżnienia po 25 tys. zł. Kapituła konkursu może przyznać także nagrody specjalne: dla młodego przedsiębiorcy, za produkt z branży technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) oraz za ekoinnowację.

Zgłoszone projekty oceniane będą według kryteriów: poziomu innowacyjności, przydatności cech lub funkcjonalności produktu dla jego użytkowników końcowych, potencjału rynkowego, poziomu zaawansowania prac nad produktem, strategii wprowadzenia produktu na rynek, a także jego wpływu na środowisko. Dodatkowo punktowane będą patenty i zgłoszenia patentowe.

Szczegółowe informacje o konkursie znajdują się na stronie www.parp.gov.pl/konkursppp.

Źródło: PARP

Przeczytaj także: Jazda elektrykiem tak droga jak autem spalinowym. Fatalne skutki wojny dla branży moto.

Jazda elektrykiem powoli staje się być opłacalna pod względem oszczędności. Trwający za wschodnią granicą konflikt nieustannie wpływa na kierowców i rodzimy rynek motoryzacji. Fatalne skutki wojny odczuwają właściciele samochodów z napędem diesla i benzynowym, ponieważ ceny paliw ponownie biją rekordy. W niewiele lepszej sytuacji są kierowcy elektryków, dla których koszt przejechania 100 km staje się powoli taki sam, jak w przypadku samochodu spalinowego. Dalsze problemy mają także producenci samochodów. Warto więc zadać pytanie – jakie są dalsze skutki wojny dla rynku moto?