Porsche w Lipsku przygotowuje się na epokę elektromobilności. Wszystkie znaki w zakładach Porsche w Lipsku wskazują na przyszłość. W całej fabryce trwają przygotowania do rozpoczęcia ery elektromobilności. Wszelkie roboty budowlane przebiegają zgodnie z harmonogramem. Zakończono już zewnętrzne prace przy nowej nadwoziowni dla trzeciej generacji modelu Macan – pierwszej wersji wyłącznie na prąd. Kolejnym krokiem będzie urządzenie zakładu wewnątrz budynku.

Okres, jaki dzieli firmę Porsche od rozpoczęcia produkcji następnej generacji modelu Macan jest wyzwaniem. Ponadto również okazja do rozwoju firmy na przyszłość.

Porsche w Lipsku przygotowuje się na elektromobilność - auto porsche w garażu

Począwszy od ceremonii rozpoczęcia budowy w lutym 2000 roku firma zainwestowała w rozwój lipskich zakładów ponad 1,3 miliarda euro. Przede wszystkim projekt rozbudowy umożliwiający produkcję pojazdów całkowicie elektrycznych zapewni fabryce przygotowanie na przyszłość. Aby ułatwić jego realizację, Porsche inwestuje w swoją lipską lokalizację ponad 600 milionów euro. Ponadto w marcu 2019 roku położono kamień węgielny pod nową nadwoziownię o łącznej powierzchni 75 500 metrów kwadratowych.

Z uwagi na kryzys spowodowany koronawirusem oficjalna ceremonia zawieszenia wiechy została odwołana. W piątek 3 lipca fabrykę odwiedził jednak burmistrz Lipska Burkhard Jung i zobaczył najnowsze postępy w jej rozbudowie. Porsche w Lipsku ewoluowało z montowni w technologiczny motor napędowy dla całego europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Dlatego właśnie tutaj, w Lipsku, ustanawiane będą kamienie milowe w rozwoju technologii napędów przyszłości.

Elektromobilność w zakładach Porsche w Lipsku

Równolegle do prac nad nową nadwoziownią znaczną modernizację przechodzi linia montażowa. Jej rozbudowę zaplanowano z myślą o wykorzystaniu letniej przerwy w działaniu fabryki. Po zakończeniu prac na jednej linii powstawać będą trzy różne typy napędów: benzynowe, hybrydowe oraz elektryczne. Nowa konfiguracja zapewni zakładom Porsche w Lipsku maksymalną elastyczność.

W rozwiązania na potrzeby aut elektrycznych wyposażono już centrum obsługi klienta. Przede wszystkim w lutym Porsche uruchomiło tam park szybkiego ładowania o nazwie „Porsche Turbo Charging”, o łącznej mocy 7 megawatów. W rezultacie w fabryce w Lipsku znajduje się najpotężniejszy w Europie park szybkiego ładowania, który korzysta wyłącznie z energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł.

Elektromobilność w zakładach Porsche w Lipsku nie jest zupełną nowością. Od dekady fabryka wytwarza samochody hybrydowe. Natomiast pracownicy mają wieloletnie doświadczenie w radzeniu sobie z alternatywnymi rodzajami napędów. Nie mogą doczekać się rozpoczęcia pracy nad pojazdami elektrycznymi, wytarzanymi obok aut hybrydowych. Ponadto w nadchodzącą zmianę zaangażowana jest całą siła robocza.

Źródło: porsche.com