Microsoft i SAP razem dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej. Microsoft i SAP łączy długoletnia historia współpracy, która zapewniła wielu klientom sprawną i bezpieczną ścieżkę cyfrowej transformacji. Dodatkowo w październiku 2019 roku obie firmy ogłosiły strategiczne partnerstwo. Jego celem było uproszczenie i przyspieszenie migracji przedsiębiorstw wykorzystujących oprogramowanie S/4HANA i SAP Cloud Platform do chmury Microsoft Azure. Dzięki temu klienci obu firm mogą szybciej się transformować i lepiej odpowiadać na warunki, które stawia rynek. W tym roku obie firmy wspólnie świętują pierwszą rocznicę nowego etapu współpracy.

Partnerstwo Microsoft i SAP zostało zapoczątkowane przez Hasso Plattnera i Billa Gatesa w 1991 roku. Opiera się na wzajemnym zaufaniu i jednakowym podejściu do klientów – obie firmy stawiają ich potrzeby na pierwszym miejscu. I to właśnie rosnące zapotrzebowanie klientów i rynku na usługi chmury dało początek długoletniej współpracy. Następnie doprowadziły do podpisania strategicznego partnerstwa, które dzisiaj obchodzi swoje pierwsze urodziny. Firmy na całym świecie migrują swoje zasoby do chmury w coraz szybszym tempie. Według Gartnera, już 68 proc. usług cloud computingu jest świadczonych przez publicznych dostawców. Decyzja o ogłoszeniu partnerstwa była więc naturalnym krokiem, mającym na celu wsparcie klientów obu firm w transformacji ich biznesu.

Microsoft i SAP razem dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej- palec dotyka ekranu telefonu  z niebieskimi ikonkami
Microsoft i SAP razem dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej

Wsparcie w dobie pandemii

Wybuch globalnej pandemii odcisnął piętno na wielu przedsiębiorcach z całego świata. W tak trudnym czasie najistotniejszym zadaniem firm takich jak Microsoft i SAP jest wsparcie klientów w ich walce o przetrwanie. Nowa formuła współdziałania oraz sieć Partnerów obu firm pomoże organizacjom i instytucjom dotkniętym negatywnymi skutkami pandemii w ich odbudowie i przystosowaniu się do nowej rzeczywistości.

Firmy zdały sobie również sprawę z tego, że ich konsumenci się zmienili. Organizacje, które  znały wzorce i zachowania swoich lojalnych klientów, muszą na nowo zaobserwować, w jaki sposób wchodzą oni w interakcję z produktami i markami. Konsumenci stali się bardziej skłonni do korzystania z technologii, aby uniknąć ryzyka związanego z kontaktem twarzą w twarz. Firmy szukają więc nowych sposobów dotarcia do swoich klientów i usprawnień w codziennych działaniach. Jak? Poprzez innowacje w zakresie produktów i usług, ale także procesów biznesowych. Weźmy za przykład firmę CCC. Wykorzystała ona czas lockdownu, aby przyspieszyć swoje procesy finansowo-księgowe.  Wdrożenie SAP S/4HANA było ważnym krokiem w procesie standaryzacji tych procesów w całej grupie kapitałowej.

Można mówić o małych zwycięstwach, kiedy wrocławscy lekarze oszczędzają cenne minuty dzięki nowym technologiom. Kiedy krakowscy studenci będą się efektywniej uczyć i pozostaną w stałym kontakcie dzięki platformom zdalnego nauczania. Pracownicy PKO BP i Ruchu SA osiągają lepsze wyniki dzięki narzędziom do pracy i współpracy. Natomiast Inter Cars dzięki technologii chmury doświadcza zwiększonej efektywności działania i niższych kosztów utrzymania infrastruktury IT. Wszystko to jest szczególnie ważne, teraz gdy utrzymanie ciągłości działalności operacyjnej i edukacji na każdym poziomie ma fundamentalne znaczenie dla funkcjonowania gospodarki i rozwoju społeczeństwa.

Rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej

W maju bieżącego roku Microsoft ogłosił plan inwestycyjny o wartości 1 miliarda dolarów, którego celem jest przyspieszenie innowacji i wzrostu gospodarczego w Polsce poprzez wspieranie rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej. Jednym z kluczowych obszarów inwestycji będzie zbudowanie pierwszego w regionie CEE regionu chmury Azure. Ponadto zapewnienie silnego wsparcia dla dalszego rozwoju programistów i deweloperów w Polsce i poza nią, tworząc możliwości rozwoju umiejętności krytycznych i uczenia się dla 150 000 pracowników polskich firm, partnerów Microsoft i studentów. Jest to największa w historii inwestycja w polskie technologie i umiejętności.

Co czeka nas w przyszłości?

Połączenie sił Microsoft i SAP daje klientom pewność współpracy z dwoma liderami w branży, dzięki czemu mogą pewnie i skutecznie przekształcać się w inteligentne przedsiębiorstwa. Jednak na tym nie koniec. Obie firmy zapowiedziały dalszą współpracę, kontynuując wspólne zaangażowanie we wsparcie Klientów w ich transformacji cyfrowej i rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej.

Źródło: Microsoft