Marketing wideo stał się nieodzowną częścią efektywnej strategii. W ubiegłym roku aż 86 proc. firm korzystało z treści wideo w celu zwiększenia świadomości marki, dotarcia do nowych odbiorców i konwersji leadów. Jakie trendy będą obecne w reklamie wideo w 2023 roku, jakimi działaniami zdobyć przewagę konkurencyjną oraz jak zoptymalizować treści pod kątem preferencji konsumentów?

Współcześni konsumenci coraz częściej polegają na treściach wideo, aby dowiedzieć się o produktach i markach. Channel Factory, globalna platforma technologiczna wspierająca działania reklamowe marek na platformie YouTube doradza kierunki, w których powinny podążać marki.

Transkrypcja dźwięku

Jedną z nowości w reklamie wideo jest optymalizacja treści pod kątem cichego oglądania. Według ostatnich badań branżowych, aż 85 proc. użytkowników odtwarza filmy z wyłączonym dźwiękiem, ponieważ treści przeglądają w trakcie podróży. Aby utrzymać zaangażowanie użytkowników, marki powinny zoptymalizować materiały wideo do cichego oglądania, wykorzystując w tym celu napisy i instrukcje ekranowe.

Różnorodność przekazów

W tym roku możemy spodziewać się również zmiany zachowań reklamodawców w kontekście bardziej świadomego podejścia do przekazów – rodzaju treści, twórców (różnorodnych i integracyjnych) czy tematyki (wokół zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska).

Dane pokazują, że aż 60 proc. konsumentów jest zainteresowanych zakupem od marek, które promują zróżnicowaną tematykę, a także wspierają wartości, z którymi utożsamiają się użytkownicy.

TV hybrydowa (CTV)

Serwisy streamingowe podążają w ślad za Netflixem i wprowadzają subskrypcje wspierane reklamami co sprawia, że telewizja hybrydowa ma szansę stać się największym przewodnikiem dla reklamy. 

Wyjątkową pozycję, jako “nowa” platforma zrodzona w erze cyfrowej ma YouTube. Dzięki treściom zarówno krótko- i długoformatowym, które przykuwają uwagę użytkowników, platforma zwiększa interaktywność i zaangażowanie odbiorców.

Krótkie wideo w social media

Media społecznościowe od zawsze zapewniały reklamodawcom bardzo dopasowaną publiczność, wysoki poziom zaangażowania, a co za tym idzie wysoki wskaźniki interakcji. Facebook, YouTube i Instagram są dziś w czołówce platform, z których konsumenci korzystają i przewidują korzystać również w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Oczekuje się, że w 2023 roku marki – za pośrednictwem TikToka, YouTube Shorts i Instagram Reels – będą wykorzystywać krótkie materiały wideo do tworzenia autentycznych, inspirujących i edukacyjnych treści dla swoich odbiorców.

Treści generowane przez samych użytkowników

Aż 93 proc. użytkowników uważa, że UGC (user-generated content), czyli np. referencje czy recenzje związane z marką, udostępniane przez samych klientów są pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Zapewniają one autentyczność i personalizację, której użytkownicy szukają w treściach.

Marki współpracujące z klientami powinny zachęcać ich do udostępniania treści wideo na swoich własnych kanałach. W dłuższej perspektywie content generowany przez klientów może pomóc w budowaniu zaufania i lojalności konsumentów.

Live streaming & social commerce

Live streaming, to trend, który konsekwentnie rozwija się od czasów pandemii. Dzięki formatom dostępnym na platformach społecznościowych, marki mogą podejmować z użytkownikami interakcje w czasie rzeczywistym, również dokonując prezentacji swoich produktów (social commerce).

Dzięki relacjom na żywo marketerzy mogą wzmocnić relacje z klientami, zwiększyć świadomość i dotrzeć do nowych odbiorców.

Źródło: Channel Factory