Żabka dąży do tego, aby jej działania nie tylko upraszczały życie klientom, ale pozytywnie wpływały na interesariuszy firmy, jej otoczenie, społeczność oraz na planetę. W 2021 r. firma przyjęła Strategię Odpowiedzialności (ESG) w pełni zintegrowaną ze strategią biznesową firmy i opublikowała pierwszy raport.

Markę Żabka rozpoznaje dziś 93 proc. konsumentów. Należące do sieci niemal 10 tys. placówek na stałe wpisało się w otaczający nas krajobraz. Od 2021 r. sieć zmieniła się w Grupę Żabka. W jej skład wchodzą marki działające zarówno w kanałach fizycznych, jak i cyfrowych. Żabka przyjęła Strategię Odpowiedzialności (ESG) w pełni zintegrowaną ze strategią biznesową firmy i opublikowała pierwszy Raport Odpowiedzialności. 

W centrum naszej uwagi jest człowiek i jego potrzeby, nie zapominamy jednak o wspólnej odpowiedzialności za środowisko naturalne oraz nasze najbliższe otoczenie. Zadowolenie klienta, franczyzobiorcy, pracowników, partnerska współpraca z dostawcami oraz troska o lokalne społeczności i bardziej przyjazne środowisku działania operacyjne są filarami działań Żabki w obszarze ESG – wyjaśniła Anna Grabowska.

Żabka konsekwentnie promuje recykling jako jeden ze sposobów na ograniczenie produkcji pierwotnego plastiku. – W grudniu 2022 r. w Bydgoszczy uruchomiliśmy pilotażowy program „Zielona Odnowa, w ramach którego klienci mają możliwość oddawania jednorazowych opakowań po napojach we wszystkich 121 Żabkach zlokalizowanych w mieście. Od stycznia br. w ramach pilotażu zebrano blisko 2,5 mln butelek i puszek aluminiowych.

W ostatnich latach Grupa Żabka zrewidowała też podejście do zaangażowania społecznego. Zdefiniowała obszary ważne dla społeczności lokalnych i położyła nacisk na działania, które przyczyniają się do realnych i długofalowych zmian. Od 7 lat firma wspólnie z franczyzobiorcami realizuje program „Dobry Staż w Żabce”, skierowany do młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym.

ESG w harmonii z rozwojem – także technologiczym

Z okazji 25-lecia w portfolio Żabki pojawią się aż trzy nowe unikatowe placówki, których otwarcie planujemy jeszcze w tym roku. Będzie wśród nich sklep hybrydowy w Warszawie, łączący tradycyjną placówkę z autonomiczną Żabką Nano. Do tego – pierwsza Żabka Drive w podwarszawskim Piasecznie. Kierowcy, bez wysiadania z auta, będą mogli skorzystać z oferty gastronomicznej.