Struktura dzisiejszych organizacji robi się coraz bardziej płaska. Jest coraz mniej możliwości awansu – po prostu brakuje szczebli po których można się wspiąć. Co zrobić, jeżeli w obecnej firmie osiągnęliśmy już maksimum, a jesteśmy dopiero w połowie drogi do upragnionego zawodowego celu? Zdaniem Michała Środy, specjalisty ds. rekrutacji w firmie GoWork.pl, nie trzeba zmieniać pracodawcy. Wytrwałość i odrobina inicjatywy umożliwi zarówno pogłębienie kompetencji, jak i pomoże wypracować kapitał na przyszłość.

Wykorzystaj wszystkie struktury organizacji.

To może być świetną okazją do zdobycia nowych umiejętności i odkrycia nieznanych możliwości. Tym bardziej, że zmienia się postrzeganie lidera. Obecnie nie wystarczy umiejętność zarządzania ludźmi, trzeba być wielozadaniowym – aktywnym, inicjującym nowe rozwiązania, usprawniającym pracę całego zespołu. Zainicjuj współpracę z szefami innych działów. W tym celu najpierw przeprowadź wywiad, przeanalizuj, jak możecie wzajemnie uzupełnić swoją pracę. Dopiero wtedy zorganizuj spotkanie i przedstaw pomysły na działanie. Dzięki takiemu zabiegowi nie tylko na nowo poznamy naszą firmę, ale z powodzeniem możemy nabywać nowe umiejętności, integrować różne działy, a przez to usprawniać pracę całej firmy. – Wspólne działanie, szukanie porozumienia, wzajemne uzupełnianie swojej pracy zawsze przynoszą wyłącznie korzyści – mówi specjalista GoWork.pl. I o to chodzi!

Ukształtuj na nowo swoją obecną rolę.

Zastanów się które z twoich obowiązków sprawiają ci największą przyjemność, a których nie lubisz. Poproś o to samo członków twojej grupy. Po podsumowaniu możesz poprzesuwać nieco obowiązujące granice, stworzyć najbardziej optymalny, elastyczny podział obowiązków, tak by każdy czuł maksymalną satysfakcję z pracy i z entuzjazmem podchodził do realizowania nowych wyzwań. Dzięki temu nie tylko przełamiesz monotonię dotychczasowych obowiązków, ale przyczynisz się do specjalizacji zarówno swojej jak i reszty zespołu, a ta jak wiadomo jest coraz bardziej pożądana na rynku pracy.

Buduj swoją pozycję.

Poprzez aktywne wspieranie innych, organizowanie szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych, budowanie zespołów zadaniowych lub wychodzenie z inicjatywą i reprezentowanie firmy na zewnątrz. – Poprzez takie działania sami stajemy się marką, rozpoznawaną nie tylko przez pryzmat swojej organizacji, ale jako profesjonaliści w swojej dziedzinie – radzi Michał Środa. – Silna pozycja wpływa na naszą motywację, sprawia, że czujemy się spełnieni. Maleje potrzeba zdobywania kolejnych stanowisk. Tym bardziej, że właściciele firm rzadko przechodzą obojętnie wobec tak lojalnej postawy i starają się zatrzymać takich pracowników – dodaje ekspert GoWork.pl

Rozwijaj swoje umiejętności.

To kolejny sposób na budowanie własnej wiarygodności i pozycji. Mówiliśmy już jak istotna obecnie jest specjalizacja. Doskonalić możemy się poprzez wprowadzanie rozwiązań rekomendowanych przez naszych mentorów z branży, uczestniczenie w specjalnych projektach albo przez profesjonalne kursy i szkolenia umiejętności. Ciągłe zdobywanie wiedzy to nieodłączny element rozwoju. Dotyczy on nie tylko pracowników, którzy dopiero rozpoczynają swoją karierę. Rynek zmienia się nieustannie, pojawiają się nowe rozwiązania, nowe technologie usprawniające pracę. Ważne, aby nie spoczywać na laurach i być o krok przed innymi.

źródło: GoWork.pl