Toyota – największy producent samochodów na świecie – dane z pierwszej połowy 2021 roku. Toyota zakończyła pierwsze półrocze 2021 roku z wynikiem powyżej 5 mln sprzedanych aut. Jest to efekt ponad 30-procentowego wzrostu produkcji i sprzedaży. Firma zanotowała także znacząco większy udział hybryd i innych zelektryfikowanych samochodów w całkowitej puli pojazdów dostarczonych klientom.

  • 5,005 mln samochodów Toyoty sprzedanych w H1 2021 (+32,7%)
  • 4,517 mln aut wyprodukowanych przez Toyotę w H1 2021 (+36,3%)
  • 59% udziału hybryd w sprzedaży Toyoty w Europie
  • 5,467 mln aut sprzedanych w H1 2021 przez Toyota Group (+31,3%)
  • 5,296 mln pojazdów wyprodukowanych przez Toyota Group (+34,9%)

Toyota Motor Corporation, do której obok Toyoty i Lexusa należą także marki Daihatsu i Hino, dostarczyła klientom na całym świecie łącznie 5 467 218 samochodów w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2021 roku. To o 31,3 procent więcej w porównaniu do tego samego okresu roku 2020. To także najlepszy wynik spośród wszystkich globalnych producentów samochodów.

Toyota - największy producent samochodów na świecie - auto na drodze.
Toyota – największy producent samochodów na świecie

Ponad 5 mln sprzedanych aut

Toyota, największy producent samochodów na świecie, weszła w 2021 rok, gwałtownie zwiększając produkcję i tworząc fundamenty dla bardzo silnej sprzedaży. Dzięki dużej mobilizacji globalna sprzedaż samochodów Toyoty w pierwszym półroczu zamknęła się liczbą 5 004 625 aut. Co stanowi wzrost w porównaniu do tego samego okresu 2020 roku o 32,7 procent. Ponadto także wzrost o 4,5 procent w stosunku do pierwszego półrocza 2019 roku. Przyczyniły się do tego w największym stopniu rynki Ameryki Północnej i Chin. Sprzedaż Toyoty w Europie zwiększyła się o 41 procent rok do roku, przewyższając średni globalny wzrost marki.

Skok sprzedaży samochodów Toyoty wiąże się między innymi z coraz większą popularnością zelektryfikowanych aut. W pierwszej połowie 2021 roku stanowiły one 26 procent wszystkich samochodów dostarczonych klientom przez Toyotę. To o 5 punktów procentowych więcej niż w tym samym okresie 2020 roku. Przyczynił się do tego sukces hybryd w Europie, Ameryce Północnej i Chinach.

W Ameryce Północnej wzrost sprzedaży był napędzany przez popularność aut terenowych i SUV-ów. W tym Highlandera, hybryd, w tym modelu Venza, oraz sedanów, w tym Camry. Ponadto w Chinach bardzo dobre wyniki uzyskały Corolla, Levin, Camry, Avalon oraz modele Lexusa.

Co ważne, w Europie Toyota zakończyła pierwsze półrocze 2021 roku z bardzo dobrym wynikiem 598 888 sprzedanych samochodów. Ponadto rekordowym udziałem w rynku na poziomie 6,6 procent. To o 41 procent samochodów więcej niż w tym samym okresie 2020 roku. I o 4 procent więcej w porównaniu do pierwszego półrocza 2019 roku. W tym regionie najpopularniejsze modele to Yaris, Corolla i RAV4. Hybrydy stanowiły 59 procent wszystkich sprzedanych samochodów na europejskim rynku.

Wzrost produkcji o 36 procent

Produkcja pojazdów wszystkich marek należących do Toyota Group wyniosła 5 296 351 egzemplarzy i jest to wynik o 34,9 procent lepszy rok do roku.

W pierwszym półroczu 2021 roku marka odnotowała znaczny wzrost produkcji w porównaniu do roku poprzedniego i zbliżyła się do liczby wyprodukowanych aut w pierwszych sześciu miesiącach roku 2019. Produkcja 4 517 187 pojazdów oznacza wzrost o 36,3 procent rok do roku. I jest tylko o 2,7 procent mniejsza w porównaniu do tego samego okresu 2019 roku.

Tak dobry poziom produkcji udało się osiągnąć pomimo panujących na całym świecie problemów z dostawami i dostępnością niektórych części oraz surowców. Odporność Toyoty na tego rodzaju trudności wynika ze stosowanego od dekad i nieustannie doskonalonego Systemu Produkcyjnego Toyoty. Obejmuje on m.in. zasadę utrzymywania przez każdy zakład niezbędnych zapasów najistotniejszych zasobów, planowania produkcji z dużym, nawet ponadrocznym wyprzedzenie. Ponadto współpracę z kilkoma dostawcami tego samego elementu. System Produkcyjny Toyoty oraz oparta na nim koncepcja zarządzania Toyota Way stanowią wzór dla wielu firm. Co ważne, są wykładane pod nazwą lean management na uczelniach ekonomicznych na całym świecie.

Źródło: Toyota