Od niedawna rynek modowy skupiał się na pierwszej córce Donalda Trumpa, Ivance Trump, która oficjalnie zamyka swoją markę modową „Ivanka Trump”.
Pod koniec lipca Ivanka Trump poinformowała w oficjalnym oświadczeniu, że kończy działalność marki działającej pod jej imieniem i nazwiskiem. Informacje były jednak powielane, ale niekoniecznie jednoznaczne. Ostatecznie jednak Ivanka Trump poinformowała, że skupia się teraz wyłącznie na polityce – od 2017 roku pracuje bowiem w Białym Domu jako doradczyni swojego ojca.
Rzecznik marki poinformował, że proces likwidacji rozpoczął się tuż po opublikowaniu oświadczenia. – Po 17 miesiącach pracy w Białym Domu nie wiem, czy kiedykolwiek wrócę do biznesu, ale wiem, że moim celem w najbliższej przyszłości jest praca, którą wykonuję w Waszyngtonie, więc podjęcie tej decyzji jest teraz jedynym uczciwym wobec mojego zespołu wyjściem – pisze w oświadczeniu Ivanka Trump. Dodaje ona również, że jest niezmiernie wdzięczna za pracę swojego niesamowitego zespołu, który zainspirował wiele kobiet, również ją samą. – Chociaż nie będziemy już kontynuować naszej wspólnej misji, jestem pewna, że każda z nich będzie nadal się rozwijać – dodaje.
Marka Ivanka Trump powstała w 2007 roku i od ponad 10 lat oferowała. biżuterię, ale też odzież, torebki i buty. Niestety problemy marki niekoniecznie wiążą się tylko z działalnością zawodową „córki USA”. W ubiegłym roku miało bowiem miejsce dość pechowe dla Ivanki wystąpienie innej doradczyni prezydenta – Kellyanne Conway, która podczas wywiadu w programie Fox & Friends poprosiła widzów o wsparcie marki. Po programie spadła lawina negatywnych reakcji – Biały Dom nawet wydał oświadczenie, że nie było to zamierzone.
W tym miejscu można też mówić o niefortunnej sytuacji skopiowania projektu jednego z modelu obuwia – Aquazzura oskarżyła Ivankę Trump o plagiat. W kwietniu 2017 r. rodzinny butik Modern Appealing Clothing oskarżył zaś Trump o nieuczciwą konkurencję. Na domiar złego, na początku tego roku fundacja Democracy Forward domagała się od Biura Etyki Rządu dochodzenia w sprawie rzekomego nadużywania przez nią władzy w celu promowania marki. Domniemamy także, że duże znaczenie w upadku marki mieli też przeciwnicy polityki Donalda Trumpa, którzy swego czasu wzywali do bojkotu produktów Ivanki Trump, ale też konflikt handlowy USA z Chinami – to właśnie w tym rejonie Azji produkowana była większość towarów marki.
https://www.facebook.com/IvankaTrumpHQ/photos/a.711610645679221.1073741829.687516038088682/1039851959521753/?type=3&theater