G Suite – nowe funkcję dla łatwiejszej pracy z domu
. Wirtualne spotkania, zdalna współpraca, elastyczne godziny pracy – “nowa normalność” zmieniła sposób, w jaki pracujemy. Staje się jasne, że niektóre z tych zmian zostaną z nami na stałe. Pracodawcy i pracownicy chcą wykonywać swoje zadania w sposób mniej sztywny niż dotychczas. Jednak to wymaga wdrożenia odpowiedniej technologii, dlatego przedstawiamy nowe funkcje G Suite, które ułatwiają pracę z domu. 

Elastyczność to nie jedyna rzecz, której chcą pracownicy. Praca zdalna znacznie zwiększyła wyzwania, jakie napotykamy zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. Zaczynamy czuć, że jesteśmy przeciążeni zbyt dużą ilością informacji, zbyt wieloma zadaniami i musimy używać zbyt wielu różnych narzędzi. Potrzebujemy zatem dobrze znanego już rozwiązania, które będzie proste, zintegrowane i intuicyjne. Dlatego dziś wprowadzamy “lepszy dom do pracy”. Od dzisiaj pakiet G Suite w sposób inteligentny będzie łączył kontakty, treści i zadania, aby zaoszczędzić czas i nakład pracy. Integrujemy podstawowe funkcje takie jak rozmowy wideo, czat, pocztę elektroniczną, pliki i zadania. Dzięki temu użytkownicy będą jeszcze łatwiej mogli zarządzać swoimi zadaniami z każdego miejsca na świecie. 

G Suite – łączymy ludzi i zadania

Analizując, jak możemy lepiej połączyć trzy główne filary komunikacji: e-mail, czat i wideo, rozpoczęliśmy zmiany tam, gdzie większość z nas zaczyna dzień pracy: w skrzynce odbiorczej. Aby łatwo dołączyć do spotkań wideo, wprowadziliśmy Google Meet do Gmaila za darmo dla wszystkich w przeglądarce. Ponadto w aplikacji mobilnej na Androida i iOS. W zeszłym miesiącu w Gmailu w przeglądarce udostępniliśmy Google Chat, aby pomóc użytkownikom komunikować się bardziej płynnie. Bez konieczności przełączania się między zakładkami. Wkrótce Chat dołączy także do Gmaila na Androida i iOS, co jeszcze bardziej ułatwi pracę z każdego miejsca.

G Suite - nowe funkcję dla łatwiejszej pracy z domu  - wycinek aplikacji internetowej z google narzędzia G Suite.
G Suite – nowe funkcję dla łatwiejszej pracy z domu

Rozbudowujemy również funkcje współpracy w pokojach w Google Chat, dodając opcję współdzielonych plików i zadań, dzięki czemu pokoje stają się jeszcze lepszym rozwiązaniem wspierającym realizację długoterminowych projektów. Szybki dostęp do współdzielonego czatu, ważnych dokumentów i rzeczy do zrobienia w jednym miejscu umożliwia łatwiejszą komunikację ze wszystkimi osobami w zespole. Ponadto Google Chat pozwala na tworzenie pokojów, w skład których mogą wchodzić osoby spoza firmy. Takie jak podwykonawcy czy konsultanci. Dzięki temu grupa może łączyć nie tylko osoby z różnych działów wewnątrz jednej firmy, ale także z wielu różnych  organizacji i przedsiębiorstw.

G Suite - nowe funkcję dla łatwiejszej pracy z domu - inforgrafika

Aby pokoje były jeszcze bardziej przydatne, wzbogaciliśmy je o możliwość współpracy w czasie rzeczywistym. Teraz można współredagować dokumenty Google bez opuszczania Gmaila. Jednocześnie omawiając na bieżąco zmiany za pośrednictwem czatu lub przypisując zadania konkretnym osobom w zespole. Ta nowa funkcja ułatwia również dostęp do ulubionych aplikacji innych firm, takich jak DocuSign, Salesforce i Trello. Dzięki czemu użytkownicy mogą otrzymywać aktualizacje i podejmować działania w ramach każdej rozmowy. Niezależnie czy odbywa się ona na Gmailu, Czacie czy w pokojach.

G Suite - nowe funkcję dla łatwiejszej pracy z domu - infografika

Wspólnie ulepszamy narzędzia

Konieczność przełączania się pomiędzy aplikacjami może stanowić utrudnienie w pracy. Dlatego kolejnym nowym udogodnieniem w G Suite jest możliwość szybkiego dołączenia do rozmowy wideo z czatu. Ponadto przesyłania dalej wiadomości na czacie do swojej skrzynki odbiorczej czy możliwość utworzenia zadania z wiadomości czatu. Wiadomości w Google Chat można teraz również przeszukiwać za pomocą wbudowanej w Gmail wyszukiwarki. Dzięki czemu łatwiej jest znaleźć wszystko w jednym miejscu.

G Suite - nowe funkcję dla łatwiejszej pracy z domu- zdjęcie kobiety podczas rozmowy video

Wprowadziliśmy także kilka narzędzi, które pomogą użytkownikom ustalać priorytety. Teraz użytkownicy mogą:

  • Przypiąć najważniejsze pokoje, aby łatwiej je znajdować i mieć do nich szybszy dostęp
  • Ustawić swoją dostępność na „Nie przeszkadzać”.
  • Ustawić informacje o statusie, takie jak np. „Poza biurem”. 

Aby wypróbować nowe, zintegowane usługi w G Suite, należy zapisać się tutaj. W ciągu następnych tygodni będziemy zwiększać dostępność dla większej liczby klientów. 

Ulepszone funkcje bezpieczeństwa w Google Meet i Google Chat

Już ponad 6 milionów firm na całym świecie zaufało zabezpieczeniom G Suite, które chronią ich najbardziej wrażliwe dane. Wraz z nowymi funkcjonalnościami, prezentujemy również kilka nowych narzędzi zwiększających dodatkowo bezpieczeństwo w Google Meet i Google Chat, które zostaną wprowadzone w nadchodzących tygodniach. Dadzą one gospodarzom jeszcze większą kontrolę nad spotkaniami i nad tym, kto może do nich dołączyć. Funkcje te, początkowo wprowadzone w konsumenckiej wersji pakietu G Suite oraz w G Suite dla Szkół i Uczelni, będą obejmować:

  • Knocking controls: gdy uczestnik spotkania zostanie wyproszony, nie będzie mógł ponownie próbować dołączyć do tego samego spotkania. Chyba że gospodarz ponownie go zaprosi.
  • Safety locks: gospodarz spotkania może teraz decydować o tym, którzy uczestnicy mogą korzystać z czatu lub prezentować na spotkaniu.

Ponadto, mechanizmy ochrony przed phishingiem działające w Gmailu będą teraz również funkcjonować w Google Chat. Jeżeli użytkownik kliknie w link na czacie, link zostanie przeskanowany w czasie rzeczywistym i oznaczony, jeżeli zawiera złośliwe treści.

konferencja online, zdjęcia twarzy na ekranie komputera kobiet i mężczyzn

Więcej innowacji już wkrótce!

Komunikacja i współpraca polegają na łączeniu ludzi. W Google nieustannie szukamy sposobów na lepszą integrację naszych produktów, aby pomóc wszystkim pracować lepiej i wydajniej. Niektóre z ostatnich wprowadzonych przez nas usprawnień obejmują: odpowiedzi na komentarze w dokumentach i elementy działań bezpośrednio ze skrzynki odbiorczej w telefonie. Ponadto pomoc w łączeniu i analizowaniu danych w organizacji dzięki Connected Sheets oraz wprowadzeniu nowych możliwości współpracy w naszej ofercie hardware.

Źródło:gsuite.google.pl