Ebooki i audiobooki umacniają swoją pozycję na polskim rynku wydawniczym. Oprócz książki cyfrowej aż 40% użytkowników aplikacji Empik Go słuchało podcastów. Segment audio rośnie kolejny rok z rzędu w dwucyfrowym tempie. Aplikacja Empik Go z największą polską ofertą contentu cyfrowego tylko w 2022 roku powiększyła swój katalog o ponad 40 tysięcy tytułów.

Wbrew ogólnoświatowej tendencji i obserwowanemu w ostatnich miesiącach przyhamowaniu wydatków konsumenckich w 2022 r. liczba subskrybentów korzystających z aplikacji Empik Go wzrosła o 30%. Wynik ten to dowód na to, że dynamicznie rosnące od 2020 r. zainteresowanie treściami cyfrowymi nie wytraca tempa. Marka jednoznacznie wskazuje, iż audiobooki, ebooki i podcasty stały się – obok książki papierowej – wyborem Polaków szukających rozrywki na wieczór. Ponadto także towarzyszem codziennego życia (w drodze do pracy czy szkoły). W ostatnim roku abonenci aplikacji Empik Go spędzili z ebookami i treściami audio niemal 35 milionów godzin. I 35% więcej niż w roku poprzednim.

Ebooki i audiobooki zdobywają rynek wydawniczy - kobieta trzyma w ręce telefon i kubek z kawą.
Ebooki i audiobooki zdobywają rynek wydawniczy

„Go Mini” dla zabieganych

Mimo trudnego początku roku dla całej branży rozrywkowo-kulturalnej, Empik Go w 2022 roku odważnie inwestował w rozwój. Marka skupiła się na poszerzeniu oferty, ulepszeniu technologii oraz tworzeniu contentu. Pierwsza połowa roku upłynęła pod znakiem nowej oferty abonamentowej. „Go Mini” dedykowane jest osobom, które są fanami książek, lecz nie mają aż tak dużo czasu. Abonament już od pierwszych dni zyskał dużą popularność, zwłaszcza wśród osób, które dopiero zaczynają przygodę z ebookami i audiobookami. Jednocześnie zależy im na zapoznawaniu się z nowościami wydawniczymi i kultowymi tytułami – tzw. „longsellerami” dostępnymi w całej ofercie.

Empik Go – działalność wydawnicza i oferta dla bibliotek publicznych

Empik Go sukcesywnie rozwija także swoją działalność wydawniczą. Tylko w ubiegłym roku zespół produkcyjny zrealizował ponad 700 audiobooków i podcastów, co przełożyło się na 7 tysięcy godzin nagrań. O rozwoju można mówić także w kontekście ebooków. Empik Go wydało ponad 400 nowych tytułów. Marka rozwija równie dynamicznie swoją ofertę dla bibliotek publicznych. Aż o 24% więcej instytucji publicznych podpisało umowę z Empik Go na dystrybucję abonamentu bibliotecznego. Czytelnicy setek bibliotek w Polsce mogą co miesiąc odebrać w swojej lokalnej bibliotece darmowe kody do aplikacji Empik Go.

Źródło: Empik