Około 1,8 miliarda złotych warte są kontrakty, które podpisaliśmy dzisiaj na dokończenie projektowania i budowy 40 kilometrów drogi ekspresowej S61 na odcinkach Suwałki – Budzisko i Podborze – Śniadowo. Oba odcinki S61 mają istotne znaczenie – łączą polską część szlaku Via Baltica z Litwą (Suwałki – Budzisko) oraz dwie drogi ekspresowe – S61 z S8 (Podborze – Śniadowo).

Podstawowe informacje

Ostatnie umowy na S61 o wartości blisko 1,8 mld zł podpisane. Kolejne 40 kilometrów „eski” ma swoich wykonawców.

W maju 2019 roku odstąpiliśmy od umów z poprzednimi, niesolidnymi, wykonawcami

Odcinek Suwałki – Budzisko ma być gotowy jesienią 2022 r. Fragment od węzła Podborze do Śniadowa – w III kwartale 2023 r.

S61 – w użytkowaniu, projektowaniu i budowie

Łączna długość przyszłej S61 to prawie 210 km, z czego kierowcy już korzystają z dwóch odcinków o łącznej długości ok. 25,5 km (fragment obwodnicy Augustowa i cała obwodnica Suwałk). W efekcie podpisanie obu kontraktów oznacza, że cała pozostała część S61, blisko 185 kilometrów, jest w realizacji. Chodzi o podpisane umowy z wykonawcami w systemie Projektuj i buduj albo w budowie.

W trakcie realizacji

78,12 km – w budowie (Śniadowo – Łomża Południe, Kolno – Stawiski, Stawiski – Szczuczyn, II jezdnia obwodnicy Szczuczyna, Wysokie – Raczki)

66,3 km – etap uzyskiwania decyzji ZRID (Łomża Południe – Łomża Zachód, Łomża Zachód – Kolno, Szczuczyn – Ełk Południe, Ełk Południe – Wysokie)

39,62 km – podpisane umowy na dokończenie projektowania a także budowy (Podborze – Śniadowo, Suwałki – Budzisko).

Ponadto wosną tego roku planowane jest oddanie kierowcom II jezdni obwodnicy Szczuczyna. Co więcej realizacja ostatnich odcinków S61 powinna zakończyć się w III kwartale 2023 r