Zakupy w sieci. Co kupujemy na Allegro? Podsumowanie Black Week 2020. Trwający 8 dni festiwal zakupów miał bardzo pozytywny wpływ na działalność partnerów Allegro. Sprzedający, którzy dołączyli do Black Week, sprzedali o ok. 250-300% więcej produktów niż przeciętnego dnia. Jeszcze więcej zyskali ci, których oferty miały opcję darmowej dostawy Allegro Smart! 80% sprzedaży platformy w ramach ofert specjalnych Black Week pochodziło od sprzedawców zewnętrznych, którymi są zazwyczaj małe lub średnie firmy.

Podczas Black Week na stronę główną Allegro co sekundę wchodziło średnio 9 klientów. Najpopularniejszymi kategoriami, w których robili zakupy, były: elektronika, dom i ogród oraz produkty dla dzieci. 80% przesyłek dotarło do klientów w ciągu 1-2 dni, a rekordowo szybka dostawa z laptopem HP EliteBook 840 G1 trwała 4 godziny 11 minut. Dzięki darmowym dostawom w ramach Allegro Smart! klienci zaoszczędzili ponad 45 milionów złotych na samych na kosztach dostawy.

●      Tegoroczny Black Week był największym festiwalem zakupów w historii Allegro.

●      Od 23 do 30 listopada klienci każdego dnia kupowali prawie 3,5 miliona produktów.

●  Sprzedawcy, którzy dołączyli do Black Week, odnotowywali wyższą sprzedaż – o ok. 250-300% więcej sprzedanych przedmiotów niż przeciętnego dnia.

●      Klienci z pakietem Allegro Smart! dodatkowo zaoszczędzili ponad 45 milionów złotych na samych kosztach dostawy.

Zakupy w sieci. Co kupujemy na Allegro? - kobieta trzyma w dłoni tablet
Zakupy w sieci. Co kupujemy na Allegro?

Podsumowanie Black Week 2020 na Allegro

Fakty i liczby

Usprawnienia technologiczne, które pojawiły się w tegorocznej edycji Black Week na Allegro:

  • Filtr Black Week w wyszukiwarce Allegro – już na etapie wyszukiwania użytkownicy mogli zawęzić wyniki tylko do ofert, które objęte był promocją.
  • Weryfikacja cen – na platformie zastosowano wiele mechanizmów, aby mieć pewność, że wyświetlane ceny są uczciwe. Na przykład – regularna cena sprzedaży była średnią ceną z poprzednich 4 tygodni, a nie ostatnią sprzed promocji.
  • Algorytm rekomendujący najlepsze oferty był oparty o wcześniejsze wybory klientów.
  • Prostsza nawigacja po promocjach – na specjalnej stronie Black Week 2020 wyświetlane był trendy i najlepsze oferty z każdej kategorii.

Elektronika

Wśród blisko 3 100 000 sprzedanych produktów wyróżnić można:

●      57 000 smartfonów,

●      66 500 smartwatchy oraz akcesoriów do nich,

●      prawie 7 500 drukarek 3D,

●      23 000 komputerów osobistych,

●      ponad 13 500 multifunkcyjnych urządzeń / drukarek, 

●      14 000 ekspresów do kawy,

●      30 000 odkurzaczy,

●      ponad 26 000 nawilżaczy i oczyszczaczy powietrza,

●      blisko 110 000 słuchawek.

Ubrania i dodatki

●      480 000 sztuk odzieży i bielizny damskiej,

●      prawie 400 000 sztuk męskiej odzieży i bielizny,

●      245 000 akcesoriów (portfele, nakrycia głowy, rękawiczki, szaliki i szale),

●      104 000 sztuk damskiej biżuterii,

●      46 000 zegarków,

●      243 000 przedmiotów z podkategorii mody dziecięcej,

●      ponad 230 000 par butów.

Zdrowie i uroda

●      645 000 sztuk produktów do pielęgnacji urody,

●      315 000 produktów z grupy akcesoriów do manicure i pedicure,

●      185 000 produktów do makijażu,

●      prawie 155 000 butelek perfum i wód toaletowych,

●      prawie 142 000 sztuk akcesoriów do higieny jamy ustnej,

●      prawie 200 000 suplementów diety.

Dom

●      3 700 000 sztuk artykułów dekoracyjnych:

○      dekoracje typowo świąteczne – 910 000 kupionych przedmiotów,

○      wystrój okien – 730 000,

○      zastawy stołowe i akcesoria kuchenne – 635 000,

○      pozostałe dekoracje i ozdoby – 500 000,

●      wyposażenie biura – 1 000 000 produktów,

●      meble – 300 000 produktów.

Supermarket

●      prawie 1 400 000 artykułów, w tym m.in. kawy, herbaty, bakalie i orzechy oraz przyprawy,

●      ponad 780 000 akcesoriów dla zwierząt domowych i 520 000 artykułów do sprzątania domu.

Motoryzacja

●      470 000 narzędzi samochodowych i elementów wyposażenia garażu,

●      ponad 500 000 części samochodowych,

●      ponad 600 000 akcesoriów samochodowych i olejów silnikowych.

Książki, multimedia i zabawki:

●      prawie 670 000 książek (głównie książki dla dzieci i młodzieży, beletrystyka, literatura popularna i non-fiction, książki naukowe i popularnonaukowe, poradniki oraz albumy),

●  prawie 90 000 gier planszowych i karcianych (najszybciej sprzedającą się ofertą ze sklepu Allegro była gra Harry Potter: Hogwarts Battle z ponad 500 sztukami sprzedanymi poniżej 20 minut),

● onad 60 000 nowych gier wideo (boxy) – najszybciej sprzedającą się ofertą była FIFA 21 na PS4 z ponad 500 egzemplarzami sprzedanymi poniżej 2 minut,

●    ponad 2 000 000 zabawek.

Źródło: Allegro