Gęsto rozmieszczona sieć monitorów LCD w dużych formatach lub ogromne ściany wizyjne – to bez wątpienia niedaleka już przyszłość w wyposażeniu sklepów detalicznych oraz całych galerii handlowych. Prezentacje multimedialne i elektroniczne plakaty zdominują przestrzeń reklamową w sklepach, środkach transportu i w budynkach użyteczności publicznej.
Wizyta w Berlinie czy Amsterdamie nie zostawia złudzeń – pojedyncze ekrany i całe ściany wizyjne, zbudowane z kilku lub kilkunastu nawet monitorów oraz eleganckie totemy multimedialne czy info-kioski na dobre zagościły w strefie handlowej i usługowej europejskich miast.
W ramach sieci sklepów, urządzenia pracują w ujednoliconych systemach pozwalających na zarządzanie wyświetlaną treścią. Ekrany, niezależnie od formatu mogą być i są medium informacyjnym, często umożliwiającym interakcję dzięki ekranom dotykowym lub klawiaturom, zintegrowanym w obudowach.
Jakość obrazu na dowolnym nośniku elektronicznym zawsze będzie lepsza niż najlepszy nawet wydruk, ale najważniejsza jest możliwość szybkiej i łatwej zmiany wyświetlanego obrazu, na nową kampanię lub nową promocję – zauważa Marcin Springer – Prezes Strong Signage – spółki, która nie tylko sprzedaje i wypożycza monitory, ściany wizyjne, totemy i infokioski, ale jest także autorem oprogramowania do zdalnego zarządzania treścią na dowolnej sieci nośników.
Digital signage – tak właśnie nazywa się ta forma komunikacji marketingowej, zadziwia możliwościami, innowacyjnymi parametrami oraz potencjałem promocyjnym elastycznie dopasowanym do różnych branż i lokalizacji.
W handlu detalicznym, merchandising od lat jest jednym z głównym narzędzi w walce o uwagę klienta. Dzięki digital signage kampanie wspierające sprzedaż i sama ekspozycja marki nabrały dynamiki i mogą korzystać z możliwości swobodnej aktualizacji, w zależności od pory dnia, pogody za oknem czy w reakcji na działania konkurencji.
Więcej informacji o digital signage znaleźć można na stronach: http://strong-signage.pl/