W pierwszej połowie stycznia 2015 r. Grupa Bosch sfinalizowała przejęcie 50 procent udziałów Siemensa w spółce BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH. Urzędy antymonopolowe wydały zezwolenie na przejęcie całości udziałów. Dawna spółka joint venture BSH Bosch und Siemens Hausgeräte BmbH (BSH) stanie się teraz spółką zależną Bosch. Producent sprzętu AGD, którego obroty za rok 2013 wyniosły ok. 10,5 mld EUR i który zatrudnia około 50 000 pracowników, po wpisaniu do rejestru handlowego będzie działał dalej pod nazwą BSH Hausgeräte GmbH.
Całkowite przejęcie BSH przyczyni się do zwiększenia zaangażowania spółki Bosch w obszarze budynków i urządzeń zintegrowanych z Internetem. W ramach koncepcji Smart Home, w przyszłości zwiększy się komfort użytkowania i energooszczędność urządzeń AGD, będą one także łatwiejsze w obsłudze. Spółka BSH stworzyła m.in. aplikację „Home Connect“, która umożliwia sterowanie urządzeniami zintegrowanymi za pośrednictwem sieci wifi za pomocą smartfona lub tabletu. Pierwszymi urządzeniami z możliwością sterowania przy pomocy aplikacji Home Connect, jakie BSH wprowadził na rynek, są piekarniki i zmywarki – niedługo dołączą do nich kolejne urządzenia AGD.
– Stworzenie rozwiązań dostosowanych do potrzeb świata zintegrowanego z Internetem to nasz cel strategiczny – powiedział dr Karsten Ottenberg, który będzie także w przyszłości kierował spółką BSH. Spółka będzie prowadziła działalność gospodarczą jako niezależny podmiot w ramach Grupy Bosch. „Bosch, jako właściciel ceniący wartości, będzie w pełni wspierał naszą strategię” – powiedział Ottenberg. Celem BSH – jako wiodącego na świecie przedsiębiorstwa w branży AGD – pozostaje dalsze rozbudowywanie pozycji na światowych rynkach, a zwłaszcza zdobywanie udziałów na rynkach pozaeuropejskich. Do roku 2025 planowane jest podwojenie obrotów spółki BSH. W tym celu spółka zamierza intensywnie inwestować w badania i rozwój, a także w prowadzone przez siebie marki – poinformował Ottenberg.
Wraz z objęciem całości udziałów w spółce BSH, Bosch rozszerzy swoją działalność w obszarze, który nie dotyczy branży motoryzacyjnej. Dzięki całkowitej konsolidacji działu Consumer Goods zwiększy swoje udziały w obrotach Bosch do około jednej czwartej. Udział w obrotach sektorów innych niż Mobility Solutions będzie wówczas wynosił ponad 40%. W ten sposób Bosch przybliży się do swojego długoterminowego celu, jakim jest uzyskiwanie około połowy obrotów z działalności poza sektorem Mobility Solutions.