Zamiast trzech ekspertów jeden – triber! Jednym z zawodów przyszłości jest triber. Brzmi dość enigmatycznie, ale jest to osoba, która ma pomóc dużym firmom w rozwiązaniu ich problemów czy realizacji skomplikowanych projektów. Zawód tribera jest powiązany z takimi stanowiskami, jak menedżer marki i osobisty trener. Jest też kimś więcej niż menedżer projektu.
Jeżeli chcesz wiedzieć:
- Kim jest triber i jakie posiada kompetencje?
- Jakie zadania w firmie może realizować i w jaki sposób?
- Czy to stanowisko na wagę złota?
Czytaj bezpłatnie publikację Katarzyny Wysokiej z listopadowego wydania magazynu HR Personel i Zarządzanie.
Zapraszamy do bezpłatnego pobrania artykułu: https://promocje.infor.pl/piz/2021123-zamiast-trzech-jeden/
Katarzyna Wysocka
Team Leader w HRK ICT. Ma ponad 5-letnie doświadczenie w zarządzaniu procesami rekrutacyjnymi IT dla polskich i zagranicznych klientów z różnych rynków. Specjalizuje się w rekrutacjach z obszaru Software Development.
Przeczytaj także: Gra o zaangażowanie, czyli o postpandemicznej motywacji pracowników
Gra o zaangażowanie, czyli o postpandemicznej motywacji pracowników. Zaangażowanie polskich pracowników spada. Rośnie zaś – i to bardzo wyraźnie – odsetek niezaangażowanych. Jak pokazują badania Kincentric, ostatnio zbliżył się on już do poziomu 25 proc. Co wpływa na taki wynik? Czy poziom zaangażowania polskich pracowników różni się od tego, co dzieje się na świecie? A może to normalny efekt kryzysu, z którym mierzą się nie tylko polskie firmy?
Zanim zaczniemy analizować przyczyny spadku zaangażowania i wyciągać wnioski na przyszłość, warto zacząć od tego, co według metodologii Kincentric oznacza wskaźnik zaangażowania. Jest to odsetek pracowników, którzy równocześnie dobrze mówią o swojej firmie i polecają ją jako pracodawcę. Chcą w niej zostać i mają poczucie sensu dawania z siebie więcej niż tylko ogólnie wymagany standard.
Badania Kincentric potwierdzają, że zaangażowanie ma wpływ na konkretne biznesowe i operacyjne wskaźniki. Koszt spadku zaangażowania to również koszt spadku satysfakcji klientów, koszt złej jakości pracy czy liczba incydentów związanych z bezpieczeństwem pracy, które niosą ze sobą koszty nie tylko ekonomiczne, ale często związane ze zdrowiem i życiem.