Przemysł zbrojeniowy kwitnie, a Polska zwiększa wydatki na zbrojenia pomimo wszechobecnego, nie tylko w kraju, ale i na całym świecie spowolnienia gospodarczego. Wojna u bram NATO i skok zamówień wzmacnianej pospiesznie armii rozpędzają rozbudowę polskich fabryk broni. Sama Polska Grupa Zbrojeniowa skupiająca czołowe państwowe spółki obronne planuje inwestycje warte 9 mld zł.

Poziom rozwoju i perspektywy funkcjonowania przemysłu zbrojeniowego, a co za tym idzie – wydatki na zbrojenia, w Polsce i w poszczególnych krajach na całym świecie decydują w dużej mierze o ogólnym potencjalne obronnym państw.

Polska będzie wydawała naprawdę potężne środki na zbrojenia – w przyszłym roku to może być już około 4 proc. PKB, czyli mniej więcej dwa razy tyle, ile wydawaliśmy do tej pory. Te wydatki będą nie tylko na zakup uzbrojenia za granicą, ale również na sprzęt produkowany w Polsce. A więc szansa na rozwój tego przemysłu w Polsce będzie naprawdę duża – powiedział serwisowi eNewsroom Jerzy Kwieciński, Wiceprezes Banku Pekao S.A.

Bank Pekao S.A. finansuje firmy z sektora zbrojeniowego. Wcześniej, kiedy Pekao S.A. był własnością banku włoskiego UniCredit, takie przedsięwzięcia nie były możliwe. Obecnie możemy finansować tego typu inwestycje zarówno w sektorze publicznym – czyli na przykład Grupę PGZ, ale również w sektorze prywatnym – wskazuje Kwieciński.

Źródło: eNewsroom

Przeczytaj także: Mieszkania „pod klucz” od dewelopera Aurec Home

Mieszkanie „pod klucz” to trend, który dotarł do nas z europejskiego sektora nieruchomości i na dobre zamieszkał na rodzimym rynku. Dziś młodzi Polacy cenią wygodę i coraz częściej decydują się na zakup mieszkania, do którego mogą wprowadzić się zaraz po odebraniu kluczy. Dlatego lider rynku nieruchomości Aurec Home, przygotował dla kupujących lokale z osiedla Miasteczko Jutrzenki atrakcyjne oferty. Dzięki korzystnym rozwiązaniom nabywcy oszczędzają czas i pieniądze, a zyskują komfortowo urządzone lokale gotowe do zamieszkania.

W ostatnich latach na rynku nieruchomości następuje zmiana pokoleniowa i światopoglądowa. Szczególnie transformacja ta widoczna jest w potrzebach i decyzjach zakupowych milenialsów i pokolenia Z. Młodzi cenią swój czas i chcą go spędzać z rodziną, przyjaciółmi czy na rozwijaniu swoich pasji. Dlatego coraz rzadziej, w przeciwieństwie do starszych pokoleń, są oni zainteresowani samodzielnym wykończeniem mieszkania czy nadzorem nad pracą ekipy remontowej.