To jaką pozycję firma zajmuje w rankingach pracodawców i to jakie pytania jej przedstawiciele najczęściej zadają podczas rozmowy kwalifikacyjnej dla kandydatów nie ma wielkiego znaczenia. Przygotowując się do rozmowy o pracę najczęściej sprawdzają opinie pracowników i na jaką pensję mogą liczyć. Zobacz szczegóły badania przeprowadzonego przez portal opinii GoWork.pl.
Aby rozmowa kwalifikacyjna zakończyła się sukcesem, należy dobrze się do niej przygotować, dlatego kandydaci, zanim spotkają się z rekruterem wertują strony internetowe w poszukiwaniu informacji, które mogą przydać im się podczas rozmowy. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez GoWork.pl najczęściej (33,7 proc. respondentów) sprawdzają, jakie zdanie o firmie mają obecni i byli współpracownicy.
– Fora pracownicze są źródłem cennych wiadomości. Dają możliwość zasięgnięcia informacji z pierwszej ręki, a także zadawania pytań. Anonimowość daje też poczucie bezpieczeństwa, przez co możemy dotrzeć do danych niedostępnych w inny sposób – mówi Kamila Małocha, przedstawicielka portalu.
Portale opinii dostarczają też wiedzy o wysokości wynagrodzeń, a te znalazły się na drugim miejscu popularności wyszukiwania. Widełki wynagrodzeń sprawdza niemal co trzecia osoba wybierająca się na spotkanie w sprawie nowej pracy (27,8 proc.). 21,5 proc. odpowiadających do najważniejszych spraw, które warto sprawdzić przed rozmową zaliczyło też wyszukanie ogólnych informacji dotyczących danej firmy.
Pracodawca chcący przyciągnąć dobrych pracowników powinien też dbać o jakość swoich produktów i usług. 6,65 proc. kandydatów deklaruje bowiem, że do najważniejszych informacji jakie sprawdzają przygotowując się do spotkania z przedstawicielem firmy są opinie klientów o pracodawcy. Chcąc mieć pewność, że nowa posada rzeczywiście przyczyni się do rozwoju ich kariery upewniają się też, czy nowe stanowisko wiąże się z możliwością szkoleń i uczestniczenia w ciekawych projektach – 6 proc. osób biorących udział w ankiecie uważa to wręcz za najważniejszą rzecz, jaką należy sprawdzić przed rozmową.
Co ciekawe tylko niecałe 4 proc. kandydatów za kluczowe podczas przygotowań uznało wyszukanie informacji o możliwych pytaniach jakie mogą paść podczas spotkania. Niemal nieistotna okazała się także pozycja, jaką firma zajmuje w rankingach oraz liczba nagród przyznana za osiągnięcia – ten aspekt został wymieniony jako priorytet przez 0,7 proc. badanych.