• Popyt na samochody marki Audi wzrósł od początku stycznia
o 4,8 procent
• Rośnie sprzedaż w Chinach, nadzwyczajnie dobre wyniki również
w Europie
• Polska: wzrost rejestracji Audi o prawie 38 procent w porównaniu
z lipcem 2017
W lipcu br. AUDI AG dostarczyło do rąk klientów ok. 165 350 nowych samochodów. To wzrost o 7 procent licząc rok do roku. Pozytywne sygnały nadeszły z trzech kluczowych rynków: w porównaniu z lipcem 2017 popyt w Chinach wzrósł o 3,8 procent, w Stanach Zjednoczonych o 2,1 procent, a w Niemczech o 37,5 procent. W Polsce sprzedaż w lipcu wzrosła aż o 38 procent, do 1364 egzemplarzy. W całej Europie, branej pod uwagę jako jeden rynek, nadzwyczajnie dobre dane sprzedażowe bardzo pozytywnie wpłynęły na wynik przedsiębiorstwa. Sprzedaż samochodów marki Audi na całym świecie liczona od początku roku wyniosła ok. 1 114 650 egzemplarzy, i była o 4,8 procent wyższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
„Audi powiększając swą ofertę modelową oraz przebudowując struktury, twardo przygotowuje się do przyszłych wyzwań” – mówi Bram Schot, tymczasowy prezes zarządu AUDI AG oraz szef marketingu i sprzedaży. „W tej chwili reakcja rynku na nasze samochody jest bardzo pozytywna, ale zintensyfikowanie w nadchodzących miesiącach naszej inicjatywy modelowej oraz przejście na cykl testowy WLTP, z pewnością zrodzą poważne wyzwania.”
Sygnały nadchodzące z Europy są bardzo pozytywne. Wynik na koniec lipca to 79 250 oddanych do rąk klientów samochodów – wzrost o 14,3 procent. Ten nadzwyczajny efekt osiągnięty został głównie dzięki wyprzedaży aut znajdujących się na stanach magazynowych. W odpowiedzi na konieczność przejścia na cykl WLTP oraz na nową inicjatywę modelową, z myślą o przyszłości i o nasyceniu rynku, koncern z Ingolstadt dopasował wielkość dostaw do wymagań sieci dealerskiej i sprzedażowej. W ten sposób Audi chce skompensować pewne ograniczenia dotyczące możliwości swobodnej konfiguracji modeli, które pojawią się przejściowo w związku z przejściem na cykl testowy WLTP oraz z uwagi na wymianę modelową. Wyprzedaż stanów magazynowych ma w tej chwili istotny wpływ na ogólne wyniki sprzedaży. Tylko w Niemczech i tylko w lipcu, Audi dostarczyło klientom kluczyki do 32 489 nowych aut. To wzrost sprzedaży o 37,5 procent. W ten sposób skumulowany spadek sprzedaży został zredukowany do 0,9 procent. Podobny proces zaszedł na drugim co do wielkości rynku Audi w Europie, w Wielkiej Brytanii. Tam sprzedaż wzrosła o 5,5 procent, do 13 510 pojazdów, równoważąc słabe trendy miesięczne spowodowane zbliżającą się wymianą tablic rejestracyjnych w tym kraju. Rozpatrując pierwszych siedem miesięcy tego roku, sprzedaż Audi na Wyspach Brytyjskich utrzymuje się na dość wysokim poziomie roku ubiegłego i spadła tylko o 0,1 procent.
Sprzedaż na rynku polskim ciągle utrzymuje rosnącą dynamikę. W lipcu 2018 zarejestrowano 1364 egzemplarze Audi. To w porównaniu z lipcem roku ubiegłego wzrost o 37,92 procent. Biorąc pod uwagę siedem pierwszych miesięcy tego roku, ilość rejestracji nowych samochodów marki Audi zamknęła się liczbą 9262 – to wzrost o 26,37 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
W Ameryce Północnej lipiec zamknął się delikatnym wzrostem sprzedaży – o 0,3 procent. W całym regionie, od początku roku 2018 sprzedano 158 150 samochodów marki Audi, co przełożyło się na wzrost o 4,6 procent. 19 221 wydań aut w ubiegłym miesiącu w Stanach Zjednoczonych, to wzrost o 2,1 procent. Sprzedaż czterech pierścieni rośnie na ty rynku nieprzerwanie od siedmiu i pół roku. Natomiast
w Meksyku sprzedaż liczona rok do roku wzrosła o 22,7 procent – w lipcu, tamtejszym klientom wydano 1325 aut marki Audi.
Po słabych wynikach z czerwca spowodowanych zapowiedzianymi redukcjami ceł, po raz kolejny wzrósł popyt na Audi w Chinach. 53 191 sprzedanych samochodów z czterema pierścieniami w logo, to wzrost o 3,8 procent licząc rok do roku. W ten sposób koncern odnotował najlepszy lipcowy wynik sprzedażowy w historii obecności marki na tamtejszym rynku. Najlepiej sprzedającym się modelem w Państwie Środka było Audi A4L. Klientom dostarczono 13 985 egzemplarzy tego modelu, o 33,3 procent więcej niż w lipcu 2017. Od początku roku prawie jedna czwarta chińskich klientów Audi wybierała tę przedłużoną wersję A4. W tym samym czasie jego sprzedaż podskoczyła o 59,1 procent licząc rok do roku. Licząc również od początku roku 2018, Audi ustanowiło w Chinach kolejny rekord – sprzedało 359 781 samochodów, co przełożyło się na wzrost o 17,6 procent.