Komputronik, największa w Polsce sieć sprzedaży nowoczesnych technologii i rozwiązań cyfrowych, zajął trzecie miejsce w rankingu Rzeczpospolitej „Najcenniejsze Polskie Marki 2014”.
Najcenniejsze Polskie Marki to cykliczny ranking publikowany przez dziennik Rzeczpospolita. W tym roku już po raz jedenasty oceniono przedsiębiorstwa w 12 branżowych kategoriach. Komputronik znalazł się w pierwszej trójce w kategorii „Handel”. W stosunku do zeszłorocznej edycji marka odnotowała awans z 5 miejsca.
„Miano jednej z najcenniejszych polskich marek to dla nas bardzo duże wyróżnienie. Stale ulepszamy naszą sieć, poszerzamy ofertę i udoskonalamy usługi. Bardzo ważny jest dla nas rozwój kanału e-commerce, dlatego tym bardziej cieszy nas, że na podium znaleźliśmy się obok takich marek jak Allegro.pl i Merlin.pl.” – mówi Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A.
W rankingu Rzeczpospolitej pod uwagę brane są tylko marki, które powstały w Polsce. Do jego sporządzenia wykorzystuje się tzw. metodę opłat licencyjnych (relief from royalty), opierającą się na określeniu hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik brandu, gdyby korzystał z niego na podstawie umowy licencyjnej. Opłaty takie ustalane są w relacji do przychodów ze sprzedaży netto.