Amazon zwiększa liczbę stałych miejsc pracy. Inwestuje nie tylko w centra logistyczne, badania i rozwój, ale stawia również na wykwalifikowane kadry. Gigant ogłosił, że od 2020 r. stworzył w Polsce 5 000 nowych miejsc pracy. Tym samym zwiększając liczbę stałych miejsc pracy w kraju do 23 000. Są to stanowiska dla osób z różnych środowisk, o różnym stopniu wykształcenia, doświadczeniu i kompetencjach. Od pracowników poziomu początkowego po specjalistów – zatrudnionych w centrach logistyki na terenie całego kraju, biurach, działach obsługi klienta, a także w Centrum Rozwoju Technologii i Amazon Web Services.

  • Od 2020 r. Amazon stworzył w Polsce 5 000 miejsc pracy, zwiększając łączną liczbę stałych pracowników do 23 000.
  • Firma oferuje stanowiska m.in. w działach operacyjnych, inżynieryjnych, finansów, zasobów ludzkich, IT. Ponadto programowania, zarządzania projektami, obsługi klientów, w centrach logistycznych, Amazon Web Services, Centrum Rozwoju Technologii i biurach.
  • Koncern zapewnia swoim pracownikom konkurencyjne wynagrodzenie i bogaty pakiet świadczeń pozapłacowych. Ponadto wiele możliwości rozwoju kariery, w tym innowacyjny program „Postaw na Swój Rozwój”. W ramach programu pracownicy centrów logistycznych mogą liczyć na pokrycie kosztów szkoleń zawodowych do 26 tys. zł.
  • Bezpośrednio i pośrednio firma tworzy ponad 51 000 miejsc pracy w Polsce.
  • Od 2012 r. Amazon wygenerował w Polsce ponad 12 mld złotych inwestycji.
  • Według szacunków od 2012 r. inwestycje koncernu doprowadziły do wytworzenia ponad 12 mld złotych wartości dodanej w gospodarce.
Amazon zwiększa liczbę stałych miejsc pracy  - infografika, dane o Amazon w Polsce.
Amazon zwiększa liczbę stałych miejsc pracy

Amazon oferuje konkurencyjne wynagrodzenie i pakiet benefitów

Zarówno w centrach logistyki e-commerce, jak i w biurach korporacyjnych firmy – Amazon oferuje konkurencyjne wynagrodzenie i pakiet benefitów. Zarówno stali, jak i sezonowi pracownicy centrów logistycznych Amazon mogą liczyć na atrakcyjną stawkę godzinową w wysokości od 22,50 zł brutto. Ponadto dodatkową premię miesięczną do 15 proc. za frekwencję indywidualną i produktywność zespołu.

Firma oferuje także dodatkowe świadczenia, takie jak prywatna opieka medyczna, darmowy dojazd do pracy na wybranych trasach. Ponadto ciepłe posiłki za 1 zł (bezpłatne w okresie świątecznym), czy prywatne ubezpieczenie zdrowotne. Ponadto, pracownicy mają dostęp do innowacyjnego programu „Postaw na Swój Rozwój”, w ramach którego mogą uzyskać dofinasowanie na cele edukacyjne. Przez 4 lata Amazon pokrywa nawet 95% kosztów szkoleń zawodowych wybranych przez pracowników, do kwoty 26 000 zł, nie wymagając przy tym podpisywania tzw. umowy lojalnościowej o kształcenie.

Bezpośrednio i pośrednio firma tworzy ponad 51 000 miejsc pracy w Polsce

Oprócz dużej liczby pracowników zatrudnionych bezpośrednio w Amazon, poczynione inwestycje przyczyniły się do powstania nowych miejsc pracy w łańcuchu dostaw oraz u wielu współpracujących partnerów handlowych. Dzięki oferowanym przez Amazon technologiom i usługom mogli oni zwiększyć sprzedaż i rozwinąć swoją działalność w kraju oraz zagranicą. Według raportu firmy Keystone przedsiębiorstwa należące do łańcucha dostaw Amazon (oferujące m.in. usługi budowlane, transportowe, usługi w zakresie nieruchomości oraz różnego rodzaju usługi profesjonalne) w zeszłym roku przyczyniły się do stworzenia 18 000 miejsc pracy. Współpracujący sprzedawcy – kolejnych 10 000. Oznacza to, że firma zapewnia pośrednio i bezpośrednio miejsca pracy dla ponad 51 000 osób na terenie całego kraju.

Wsparcie dla MŚP

Tylko w 2020 r. firma umożliwił rozwój 2 500 małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), które sprzedają swoje produkty w sklepach Amazon na całym świecie, korzystając także z narzędzi i usług dostępnych w serwisie. MŚP niezmiennie odpowiadają za ponad 50% sprzedaży w sklepach internetowych Amazon. Tylko w 2020 r. wartość eksportu polskich firm sprzedających na platformie wyniosła ponad 2,2 mld złotych. Ponadto, stworzyły one dodatkowo ponad 10 000 miejsc pracy.

W zeszłym roku polskie MŚP sprzedały na Amazon ponad 15 milionów produktów. Wzrost z poziomu 10 milionów, w skali rok do roku. Ponad 500 polskich MŚP oferujących swoje towary na platformie osiągnęło sprzedaż w wysokości ponad 100 tys. euro. Ponad 50 polskich MŚP sprzedaż w wysokości 1 miliona euro po raz pierwszy w 2020 r.

Źródło: Amazon