W odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów, którzy w coraz większym stopniu stawiają na własny komfort, współczesne technologie umożliwiają włączenie płatności w spersonalizowany łańcuch wartości, w którym to proces zakupowy a nie płatniczy wychodzi na pierwszy plan. Cała procedura płatności jest zdigitalizowana i uproszczona, co zwiększa wygodę kupującego oraz ułatwia sprzedawcom zwiększenie obrotów. Dostawca usług płatniczych Worldline podpowiada jak obniżyć koszty transakcji oraz polepszyć jakość świadczonych usług.
W wyniku takiej rewolucji, postrzeganie przez klienta procesu płatności zmieni się na zawsze. Handlowcy będą mogli bez ograniczeń sprzedawać konsumentom wybrane przez nich usługi i produkty w dowolnym czasie. Jednym z przykładów, a tym samym wzorcowych modeli tego typu działania, jest rezerwacja przejazdu taksówkami Uber, gdzie transakcja płatnicza jest zautomatyzowana i przejrzysta, a konsument nie musi martwić się martwić się w jaki sposób zapłaci za usługę.
Wiele technologii płatniczych, umożliwiających tego typu przemiany, już teraz stawia na rozwój płatności zbliżeniowych także z wykorzystaniem wearables, bazując na innowacjach w zakresie beaconów, danych biometrycznych oraz IoT. Aktualnie trwają prace pilotażowe nad tzw. rozwiązaniami Grab and Go, które obiecują zapewnić zupełnie nowy poziom spersonalizowanych usług. Podczas zakupów, klienci odnajdą produkty ze swojej listy, odbiorą towar, a na koniec zapłacą w sposób mobilny. Wszystko to bez konieczności przechodzenia przez kasę. Rozwiązanie to jest również korzystne dla sprzedawców detalicznych, którzy będą mogli zwolnić powierzchnię zajmowaną wcześniej przez kasy i przenieść personel na inne stanowiska.
Wzmocnienie handlu
Nowe technologie płatnicze są korzystne nie tylko dla akceptantów, ale również zwiększają komfort konsumentów. Dzięki generowaniu ogromnej ilości danych, handlowcy mają szansę lepiej zrozumieć swoich klientów i przyciągnąć ich ofertami skrojonymi na ich potrzeby. Prawdopodobnie w przyszłości dominować będzie wielokanałowa sprzedaż kontekstowa. Angażując klientów będzie kierować ruch do sklepu, poprawiać komfort obsługi klienta i zwiększać przywiązanie do marki.
W dużym uproszczeniu handel kontekstowy oferuje konsumentom to, czego chcą, kiedy chcą, w najbardziej elastyczny sposób. Dzięki niemu, sprzedawcy mogą zapewnić konsumentom różne możliwości zakupu dostosowane do ich indywidualnych upodobań.
W sytuacji, gdy tradycyjni sprzedawcy stoją w kontrze do takich gigantów technologicznych jak Amazon, niezbędne są innowacyjne rozwiązania, takie jak właśnie handel kontekstowy, które
na zawsze mogą zmienić rynek sprzedaży detalicznej.