„Słowo pisane jest bezlitosne. Kiedy czytam, oceniam to, co zostało napisane, na podstawie tego, jak wygląda. (…) Kiedy komunikujemy się twarzą w twarz, ludzie wokół nas przywiązują wagę do sygnałów niewerbalnych. Mowa ciała odpowiada podobno za 55% naszego przekazu podczas rozmowy. Głos może odpowiadać za ok. 38%, a nasze słowa za zaledwie 7%.(…) Ale skoro komunikacja pisemna zajmuje we współczesnym miejscu pracy pozycję centralną (e-mail, komunikatory, media społecznościowe) to właśnie słowa stają się najważniejsze.” – Tak autorka książki Fiona Talbot przekonuje we wstępie do dalszej lektury i trudno się z nią nie zgodzić.
Skoro uznajesz, że umiejętność pisania ma zasadnicze znaczenie dla ciebie jako jednostki, jak i dla twojej organizacji to pisanie w języku angielskim – w rozmaitych formach i odsłonach – jest najlepszym sposobem, by skutecznie funkcjonować na rynku globalnym.
W książce każdy znajdzie mnóstwo praktycznych przykładów zdań i fraz, z omówieniem i tłumaczeniem. Autorka prezentuje system Word Power Skills oparty o cztery kroki:
Krok 1: bądź poprawny
Krok 2: niech twój tekst będzie zrozumiały
Krok 3: zrób odpowiednie wrażenie
Krok 4: skoncentruj się na czytelnikach jako klientach
Komunikacji biznesowej w ramach niemal każdej organizacji towarzyszy także komunikacja w oparciu o media społecznościowe, którym autorka poświęca sporo uwagi. Jak słusznie zauważa, w mediach społecznościowych „nawet najcichszy głos ma teraz megafon, przez który może komunikować się z całym światem, uczestniczyć w rozmowach i rozbrzmiewać w sieci.” Z książki czytelnik dowie się jak poprawnie pisać posty i budować wiarygodny przekaz, jak nawiązać dialog, a nie prowadzić monolog i jak ewoluuje język angielski w zakresie skrótów, nowych form i fraz – na przykładach z licznymi cytatami i omówieniem autorki. Komunikacja SMS oraz pisanie CV czy listów motywacyjnych także zostały opisane w ciekawy i praktyczny sposób, z myślą o budowaniu skutecznego przekazu.
W podsumowaniu Fiona Talbot wskazuje na fazy rozwoju kariery zawodowej w połączeniu z nabieraniem mistrzostwa w komunikowaniu, gdy rozwijasz się dzięki temu, że wiesz jak wykorzystać moc słów, a gdy osiągasz mistrzostwo w posługiwaniu się słowem pisanym możesz wyróżnić się wśród innych i zacząć być dla nich wzorem.
Zaskakująco prosto brzmi końcowa teza, że skuteczne pisanie po angielsku w relacjach biznesowych polega na tworzeniu jasnych, zwięzłych wiadomości i wartościowych treści, a dzięki lekturze książki z pewnością nauczysz się jak stać się mistrzem komunikacji biznesowej.
Zapraszamy serdecznie do lektury – aby kupić książkę przejdź do strony: http://www.poltext.pl/b2324-business-english-jak-pisac-skutecznie-po-angielsku.htm