Zakończyła się kolejna edycja programu AdRetail Inspirio. Eksperci przenalizowali kilkadziesiąt największych sieci handlowych: 4 dyskonty, 15 supemarkety, 7 hipermarketów oraz 10 sieci convenience z całego ub. roku – łącznie wzięli pod lupę ponad 5 tys. publikacji z 60 tysiącami stron.
Gazetki Lidla, Intermarche, Carrefoura i Żabki zostały uznane za najlepsze na rynku w ramach swoich segmentów. Lidl w swoich gazetkach został uznany za najbardziej estetyczny i przejrzysty format. Opisy artykułów zawierają niezbędne dla konsumentów informacje, ponadto asortyment jest wyraźnie oddzielony od tła. Na korzyść Lidla przemawiają też najlepiej wyeksponowane ceny.
Intermache z kolei oferuje gazetki, które dobrze grają z tłem, a ponadto mają atrakcyjną formę zdjęć i łatwo identyfikują poszczególne kategorie produktów. Przy tym wyraźnie zaprezentowane upusty ułatwiają szybkie przeglądanie publikacji.
Zwycięskim hipemarketem okazał się Carrefour, który prezentuje etykiety cenowe i nagłówki w jednakowym stylu. Nie zlewają się one z artykułami i tłem, co ma duże znaczenie dla odbiorców. Całość wygląda dość przejrzyście i atrakcyjnie.
Nagrodę otrzymały także Żabki (segment convenience), których gazetki przedstawione są czytelnie i nie wprowadzają żadnych zakłóceń w odbiorze.