Polski wehikuł inwestycyjny Devonshire Investment Group (DIG) nabył niemiecką oraz polską filię spółki Devonshire od międzynarodowej firmy RR Donnelley, a także lokalne firmy rekrutacyjne VLOG oraz CERN. Prezesem zarządu nowej marki na rynku HR został Michał Młynarczyk, dotychczasowy dyrektor zarządzający Europy Środkowej i Wschodniej agencji rekrutacyjnej HAYS.
Umowa ma zostać wprowadzona w życie pod koniec miesiąca po dopełnieniu wszystkich warunków. Ich szczegóły nie zostały podane do wiadomości publicznej. Marka Devonshire, która pojawiła się w Europie Środkowej i Wschodniej w 2001 roku pozostanie bez zmian w okresie przejściowym podczas którego podejmie współpracę z VLOG – polską firmą usługową z branży IT oraz CERN – agencją rekrutacyjną zatrudniającą inżynierów. Po scaleniu spółki będą zatrudniać w sumie 70 konsultantów, współpracować z ponad 300 zleceniodawcami z branży IT oraz inżynieryjnej i dysponować czterema biurami w Polsce, a także dwoma na terenie Niemiec.
DIG zrealizował inwestycję dzięki OPOKA Ventures, zespołowi specjalistów odpowiedzialnych za realizację projektów private equity w funduszach zarządzanych przez OPOKA TFI , grupie AdNext zrzeszającej agencje usług marketingu interaktywnego oraz Michałowi Młynarczykowi, byłemu Dyrektorowi Zarządzającemu firmy HAYS na terenie Europy Środkowej i Wschodniej.
– Strategia firmy zakłada dynamiczny, organiczny wzrost na polskim i innych europejskich rynkach, jak również plany nabywcze w regionie. -Naszym celem jest obsługa klienta oferująca pełny zakres usług wspierających zatrudnianie specjalistów oraz menedżerów we wszystkich głównych rejonach geograficznych Europy – wyjaśnia prezes zarządu Michał Młynarczyk. – Ekspansja zagraniczna jest nie tylko kluczowa dla naszej firmy, ze względu na różne źródła przychodów i uniezależnienia się od zmian koniunkturalnych w jednym tylko kraju, ale jestem przekonany, że będzie miała również wpływ na umocnienie polskiej marki zagranicą.
Michał, który dołączył do HAYS w 2003 roku i rozszerzył działalność firmy na terenach Polski, Czech, Rumunii oraz Węgier czyniąc z niej liderem rynku w Europy Środkowej i Wschodniej z przychodem sięgającym 40 mln € w dziale zatrudnienia pracowników umysłowych z pełną odpowiedzialnością prowadzi nową spółkę jako prezes zarządu.
– Naszym celem jest pełna digitalizacja procesów rekrutacyjnych tak, aby jeszcze skuteczniej zachęcić potencjalnych kandydatów do pracy na rzecz naszych klientów. Pomóc w tym ma współpraca z AdNext, innowacyjną firmą specjalizującą się w marketingu interaktywnym, która przy zastosowaniu grywalizacji oraz modeli marketingu efektywnościowego i marketingu treści – powiedział prezes zarządu firmy Michał Młynarczyk.