- Silnik Skyactiv-X oraz kompaktowa Mazda3 także zajęły miejsca na podium w swoich kategoriach
- Łącznie 58 nowych modeli samochodów zostało nominowanych w 7 kategoriach
Mazda CX-30 zdobyła nagrodę Złota Kierownica 2019, triumfując w bardzo konkurencyjnej kategorii SUV/crossover o długości do 4,4 m. Całkowicie nowy, kompaktowy SUV zdobywa tym samym swoją pierwszą nagrodę w historii, w jednym z najważniejszych w branży konkursów dla czytelników. Nagroda została wręczona Yasuhiro Aoyamie, Prezesowi Mazda Motor Europe, podczas wczorajszej wieczornej gali w Berlinie. To już piąta statuetka Złotej Kierownicy dla Mazdy: w 1985 i 1989 r. nagrodę zdobyła Mazda 323, następnie w 1992 r. zwyciężyła Mazda 626, a w 2014 r. – Mazda2.
Prezes Aoyama podczas ceremonii wręczenia statuetek powiedział: „Jestem niezwykle dumny z nagrody dla Mazdy CX-30 przyznanej dzisiejszego wieczoru w Berlinie. To wyróżnienie potwierdza, że obraliśmy właściwą drogę koncentrując się na designie, innowacjach technologicznych i zachowaniu harmonii pomiędzy kierowcą a samochodem.”
Tego wieczoru Mazda miała więcej okazji do świętowania, gdyż nowatorski silnik Skyactiv-X znalazł się w gronie finalistów w kategorii innowacje, a Mazda3 zajęła miejsce na podium w klasie samochodów kompaktowych. „Wraz z technologią Skyactiv-X, Mazda oferuje światu pierwszy seryjnie produkowany silnik benzynowy, który łączy oszczędność paliwa typową dla silnika Diesla z mocą i właściwościami jezdnymi zapewnianymi przez silnik benzynowy. Fakt, że technologia ta została wyróżniona wśród czołowych innowacji przez czytelników w Niemczech jest dla nas pozytywną prognozą na przyszłość.” – dodał Aoyama.
Plebiscyt Złota Kierownica
Plebiscyt Złota Kierownica został rozstrzygnięty już po raz 43., nagradzając najlepsze innowacje motoryzacyjne mijającego roku. Czytelnicy dziennika Bild am Sonntag oraz magazynu Auto Bild wybrali swoich faworytów w siedmiu kategoriach spośród 58 modeli samochodów głosując także na „Najpiękniejszy Samochód” oraz „Innowację Roku”. Finałowa trójka samochodów z każdej kategorii była następnie testowana w październiku na torze Lausitzring. Jury składające się z 14 kierowców rajdowych i wyścigowych oraz ekspertów motoryzacyjnych wybrało Mazdę CX-30 jako zwycięzcę w swojej klasie, przed Volkswagenem T-Cross i Range Rover Evoque.
Wyróżniona Mazda CX-30 miała swoją światową premierę podczas tegorocznego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Pozycjonowana pomiędzy Mazdą CX-3 a Mazdą CX-5, została zaprojektowana z myślą o klientach poszukujących połączenia kompaktowych wymiarów z obszernym wnętrzem, praktycznością oraz oszczędnymi i pionierskimi jednostkami napędowymi. Mazda CX-30 jest dostępna z silnikami z technologią Skyactiv, w tym z nowatorską jednostką Skyactiv-X.
Źródło: Mazda Motor Poland