KIR przyspieszył wdrożenie podpisu mSzafir w wersji umożliwiającej jednorazowe użycie. Podpis ten pozwala przez internet podpisywać dokumenty w formacie PDF – mają one taką samą moc jak podpisywane odręcznie. Dzięki porozumieniu PKO Banku Polskiego i KIR to rozwiązanie będzie dostępne dla klientów banku za darmo do końca kwietnia.
Stan epidemii w Polsce wymaga specjalnych środków ostrożności, w tym ograniczania osobistych kontaktów. Większość relacji między firmami, obywatelami oraz administracją państwową przenosi się do Internetu. Wyzwaniem pozostaje jednak obieg dokumentów. Dlatego rozwiązaniem pozwalającym normalnie funkcjonować kwalifikowany podpis w chmurze mSzafir. Jest on równoważny podpisowi odręcznemu. KIR przyspieszył wdrożenie podpisu mSzafir w wersji umożliwiającej jednorazowe użycie, a dzięki porozumieniu KIR i PKO Banku Polskiego to rozwiązanie jest dostępne dla klientów banku bezpłatnie do końca kwietnia.
mSzafir – najnowsza technologia
mSzafir to elektroniczny podpis kwalifikowany. Wykorzystuje technologię chmurową, który pozwala podpisywać wszystkie umowy i pisma w wersji elektronicznej, w formacie PDF. Podpis ten umożliwia prowadzenie spraw prywatnych, biznesowych i urzędowych w pełni zdalnie, bez wychodzenia z domu. Tak podpisany dokument ma identyczną moc prawną jak dokument podpisany odręcznie. Od 23 marca do końca kwietnia 2020 r., klienci PKO BP i Inteligo będą mogli skorzystać z podpisu mSzafir za darmo i online. Na podstawie tożsamości potwierdzonej przez bank, KIR wyda kwalifikowany certyfikat podpisu elektronicznego. Jest on dostępny przez 15 minut, które klient będzie mógł wykorzystać do podpisania dokumentu w formacie PDF. Podpis można uzyskać online i złożyć z wykorzystaniem dowolnego urządzenia – komputera, tabletu lub smartfona. Niezależnie od miejsca, w którym się przebywa czy od pory dnia.
mSzafir dostępny wcześniej dzięki koronoawirusowi
– Wyjątkowa sytuacja epidemiologiczna wymaga od nas wszystkich ograniczania osobistych kontaktów, co utrudnia funkcjonowanie w każdym aspekcie – i prywatnym i profesjonalnym. W wielu dziedzinach gospodarki tryb pracy zdalnej staje się standardem. Aby ułatwić efektywne działanie w nowych okolicznościach zdecydowaliśmy się udostępnić mSzafir do jednorazowego wykorzystania bez żadnych opłat. Przed wydaniem certyfikatu „w chmurze” konieczne jest potwierdzenie tożsamości jego użytkownika. Teraz można to zrobić bez wychodzenia z domu, za pomocą zdalnej weryfikacji dostępnej w PKO Banku Polskim i Inteligo, ale prowadzimy intensywne prace, które pozwolą na udostępnienie usługi klientom kolejnych banków. – mówi Piotr Alicki, Prezes Zarządu KIR.
Zaawansowana technologia
– Zaawansowanie cyfrowych usług i procesów, charakterystyczne dla sektora bankowego, staje się coraz bardziej powszechne we wszystkich dziedzinach gospodarki. W tej chwili doświadczamy wymuszonego okolicznościami przyspieszenia w tym obszarze. Udostępnienie nieodpłatnej wersji podpisu elektronicznego w chmurze milionom naszych klientów jest konkretnym wkładem PKO Banku Polskiego, jako instytucji zaufania publicznego i największego banku w Polsce, w działania zarówno na rzecz cyfryzacji procesów jak i propagowania odpowiedzialnej postawy obywatelskiej w tym trudnym okresie. – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego
Kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir, jest zgodny z wymaganiami eIDAS i ma moc prawną równoważną podpisowi własnoręcznemu. Oznacza to, że może być wykorzystany w załatwianiu bieżących spraw (np. podpisanie umów, złożenie oświadczeń czy wniosków) bez wychodzenia z domu. W działalności małych i średnich firm oraz osób samozatrudnionych, e-podpis ułatwi realizację działań, które wymagają jednorazowego podpisania dokumentów (np. zamówień, umów lub aneksów do umów). Wykorzystanie mSzafir wesprze również wykonywanie pracy zdalnej, rozszerzając spektrum spraw, które można załatwić zdalnie.
Jak kupić mSzafir?
Można zrobić to w sklepie internetowym www.mSzafir.pl. W procesie zakupu wystarczy potwierdzić swoje dane logując się do bankowości internetowej iPKO lub Inteligo za pośrednictwem usługi e-Tożsamość. Kolejnym krokiem w drodze do uzyskania podpisu jest pobranie certyfikatu kwalifikowanego i podpisanie wybranego dokumentu PDF. Do każdego podpisu dołączany jest znacznik czasu, zapewniający długotrwałą wartość dowodową. Tak podpisany dokument jest równoważny z dokumentem podpisanym własnoręcznie. Taki plik można następnie przesłać mailem do dowolnej osoby, firmy lub urzędu.
materiał prasowy