Spółka z notowanej na GPW Grupy Adiuvo Investments – Cambridge Chocolate Technologies (CCT) – otrzymała zamówienie z rynku chińskiego. Dotyczy 30 tys. opakowań Esthechoc, a potencjał sprzedażowy tylko tego jednego produktu już w pierwszym roku obecności w Chinach można szacować na przynajmniej kilka milionów złotych.

Jest to efekt renegocjowanej umowy dystrybucyjnej ze spółką Allin (Dalian) Management Consulting Co.Ltd, która została wyłącznym dystrybutorem produktu Esthechoc Cambridge Beauty Chocolate, czyli innowacyjnej czekolady funkcjonalnej poprawiającej metabolizm skóry, na terytorium Chin, Hongkongu oraz Makau. Renegocjowanie umowy oraz ostateczne wdrożenie produktu do sprzedaży na terytorium Chin było możliwe po ostatecznym zarejestrowaniu znaku towarowego Esthechoc przez Chiński Urząd Rejestracyjny, co nastąpiło w IIIQ br.

Czekoladki Esthechoc trafią na chiński rynek już w listopadzie br. Mają być początkowo sprzedawane w wysokiej jakości punktach sprzedaży detalicznej, takich jak sieci Wanda czy Parkson, a dodatkowo w trakcie pierwszego roku obowiązywania umowy sieć dystrybucyjna ma zostać poszerzona o salony kosmetyczne, ośrodki spa oraz apteki.

– Podpisana umowa ze jest efektem naszej strategii biznesowej, która zakłada pokazanie potencjału rynkowego rozwijanych technologii na najbardziej perspektywicznych rynkach. Otwarcie rynku chińskiego buduje dużą wartość dla przyszłych partnerów strategicznych CCT i podmiotów z branży, którzy będą chcieli nabyć naszą technologię – mówi Anna Aranowska-Bablok, Prezes Zarządu Cambridge Chocolate Technologies oraz Członek Zarządu Adiuvo Investments.

Czekolada funkcjonalna Esthechoc jest już dostępna m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, krajach GULF, Tajwanie, Finlandii, Hiszpanii, we Włoszech, Szwajcarii, Rumunii, na Węgrzech i w Polsce. Esthechoc to laureat prestiżowych nagród, m.in. Beauty Challenger Award, nagrody otrzymanej podczas 13. edycji targów Beyond Beauty w Paryżu czy nagrody Future 50 Beauty Award 2016 międzynarodowego magazynu „Women’s Health”.

– Teraz nareszcie dołączają do tej listy Chiny, które znajdują się w dziesiątce najbardziej dynamicznie rosnących rynków czekolady na świecie – dodaje Prezes Aranowska.

Chińczycy podążają za światowym trendem „świadomych” konsumentów, dlatego też producenci coraz częściej zwracają uwagę na korzyści zdrowotne spożywania kakao i innych antyoksydantów. Zwykła ciemna czekolada zawiera jednak polifenole o słabej dostępności biologicznej – w praktyce należałoby jeść dziennie całą tabliczkę czekolady (70-100 g, 300-600 kalorii), aby odnieść jakiekolwiek zauważalne korzyści płynące ze spożywania kakao.
Spółka CCT opracowała i klinicznie przetestowała wyjątkową, opatentowaną technologię zwiększania dostępności biologicznej polifenoli kakao oraz fortyfikacji czekolady przez dodanie do niej biodostępnych karotenoidów. Już jedna porcja Estchechoc (7,5g, 38 kalorii) spożywana dziennie podwyższa poziom przeciwutleniaczy w skórze, pomaga poprawić jej mikrokrążenie, podnieść poziom tlenu i zapobiegać procesom starzenia w skórze sprzyjając młodemu wyglądowi.

Chiński rynek czekolady ma przy tym ogromny potencjał. Tamtejsza sprzedaż detaliczna czekolady w 2016 roku miała wartość 2,8 mld dolarów (prawie 18% całego rynku wyrobów cukierniczych), podczas gdy jeszcze w 2010 roku było to „jedynie” 1,7 mld dolarów. Szacunki mówią o wzroście spożycia czekolady w Chinach na osobę o dalsze 50% w zaledwie cztery lata, do 0,3 kg rocznie.

Jak pokazują ostatnie badania, ponad połowa chińskich konsumentów decyduje się na zakup europejskiej czekolady ze względu na jej wysoką jakość i walory smakowe. Chiny importują obecnie czekoladę głównie z Włoch (około 25% ogólnego importu), a wartość zakupów z tego kraju przekracza 100 mln dolarów. Dla porównania, wartość czekolady sprowadzanej do Chin z Polski to około 30 mln dolarów (około 7% całkowitego importu). Dzięki Esthechoc oraz kolejnym produktom spółki Cambridge Chocolate Technologies z Grupy Adiuvo Investments, wartość eksportu czekolady z Polski na największe rynki światowe, w tym do Chin, może istotnie wzrosnąć.

 

Źródło: materiały prasowe firmy