W Power-Gen Africa przedstawiciele RAFAKO S.A wzięli udział po raz drugi. Podczas tegorocznej edycji raciborska spółka prezentowała się wspólnie z Energoprojektem-Katowice na dużym, gustownie zaprojektowanym stoisku, które było jedynym polskim stoiskiem podczas tego wydarzenia.
– Mamy już za sobą udział w Power-Gen Europe i Power-Gen India. Są to wydarzenia, które z jednej strony są ważne z punktu widzenia możliwości nawiązania kontaktów nie tylko z potencjalnymi klientami, ale także z potencjalnymi partnerami, czy to na danym rynku, czy na naszym rynku krajowym. Wiele firm, a w szczególności osób zarządzających tymi firmami spotyka się przy takich okazjach. Można wówczas porozmawiać o wspólnych przedsięwzięciach – powiedziała Agnieszka Wasilewska-Semail, Prezes Zarządu RAFAKO S.A. – Istotnym aspektem wydarzenia jest propagowanie marki RAFAKO szerzej w świecie, abyśmy byli rozpoznawalni, aby nasze kompetencje, którymi dysponujemy, a które są unikalne, były znane. Jest niewiele firm, które mogą konkurować z nami w tak wielkiej palecie produktów, rozwiązań, technologii, którymi dysponujemy i dobrze, aby nazwa RAFAKO była rozpoznawalna na kontynentach, na których RAFAKO historycznie było mniej obecne. RPA i kraje otaczające to bardzo ciekawe rynki, takie na których, jeśli znajdziemy odpowiednich partnerów, jesteśmy w stanie zaistnieć i wykreować nową wartość dla tych obszarów – podkreśliła A. Wasilewska-Semail.
O potencjale afrykańskiego rynku oraz o tym, że obecność na targach Power-Gen Africa jest bardzo ważna z punktu widzenia rozwoju firmy przekonany jest także Krzysztof Burek, Wiceprezes Zarządu RAFAKO S.A. – Już przez te kilka dni przeprowadziliśmy rozmowy z kilkoma potencjalnymi partnerami nie tylko z RPA, ale również z Mozambiku, Zimbabwe, Nigerii, którzy wykazują duże zainteresowanie tym co RAFAKO ma do zaoferowania. Nasze referencje, technologie, kompetencje są bardzo interesujące dla klientów w tym rejonie świata. Co ciekawe, nie tylko firmy z tego regionu są nimi zainteresowane, ponieważ spotkaliśmy firmy z dalekiego Wchodu, np. z Hongongu, które stwierdziły, że po zmianie koniunktury to Afryka jest właściwym miejscem, gdzie znaleźć można nowe projekty i rozwijać nowe biznesy – powiedział Krzysztof Burek, Wiceprezes Zarządu RAFAKO S.A.
– To możliwość dotarcia do klientów, kontrahentów, partnerów, poznania mechanizmów, które funkcjonują w Afryce, szczególnie tych finansowych. Jest wiele projektów, które wymagają specjalnego wsparcia, zaangażowania banków, jakie biorą w tym udział i jest to genialne miejsce do poznania tych mechanizmów – powiedział Łukasz Sufner, Dyrektor ds. Realizacji z Klientami – Region Afryka RAFAKO S.A.
Na polskim stoisku, oprócz przedstawicieli wielu firm i instytucji, gościła także Lynne Brown, Minister Przedsięwzięć Publicznych RPA.
To już trzecie targi w ramach międzynarodowego cyklu Power-Gen, w których w tym roku uczestniczyło RAFAKO S.A., po europejskich i Power-Gen India & Central Asia. Wzorem innych, także te składały się z części wystawienniczej oraz konferencyjnej, gdzie prezentowane są referaty oraz omawiane zagadnienia i problemy dotyczące branży energetycznej. – Targi afrykańskie są bardzo interesujące. Nie są tak duże jak Power-Gen Europe, ale gromadzą najważniejszych graczy na rynku afrykańskim i przyciągają wielu ważnych gości z krajów, które nas najbardziej interesują, takich jak RPA, Tanzania, Namibia, Mozambik i innych. Wystawialiśmy się wspólnie z naszym wieloletnim partnerem firmą Energoprojekt Katowice Nasze wspólne stoisko cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem – powiedział Piotr Karaś, Dyrektor Biura Marketingu RAFAKO S.A., zapowiadając, że także w przyszłym roku RAFAKO nie tylko będzie uczestniczyć w targach jako wystawca, ale zaprezentuje się również w części konferencyjnej. – Charakterystyczne dla Power-Gen Africa jest to, że konferencja gromadzi liczne grono odbiorców, a referaty prezentujące technologie budzą duże zainteresowanie. Energetyka RPA, podobnie jak polska, oparta jest na węglu i ma ogromny potencjał rozwojowy. W planach inwestorów państwowych i prywatnych jest sporo inwestycji, zarówno odtworzeniowych, jak i związanych z budową nowych jednostek. Oferta RAFAKO jest dla tego rynku bardzo atrakcyjna i zamierzamy to wykorzystać – zapewnił na koniec P. Karaś.