Budowa Galerii Północnej nie zwalnia tempa – wylano już dziesiątki tysięcy metrów sześciennych betonu, wmurowano tysiące ton stali, umocniono fundamenty – budynek powoli zaczyna piąć się do góry. Prace rozpoczęły się w lipcu ubiegłego roku, otwarcie centrum handlowego nastąpi w pierwszej połowie 2017 r. Licząc podpisane umowy i listy intencyjne, Galeria Północna jest skomercjalizowana już w 70% procentach.
Powstała żelbetowa konstrukcja podziemna, tworząca kondygnację dla poziomu podziemnego i parterowego. Wykonano filary podtrzymujące konstrukcję pierwszego piętra, 50 procent stropów nad parterem, rozpoczęto też prace na pierwszym piętrze obiektu. W sumie, wykorzystano 64 tys. metrów sześciennych betonu, a w wykonanych elementach konstrukcyjnych użyto ponad 8,4 tysiąca ton stali zbrojeniowej.
„Tempo prac budowlanych przebiega zgodnie z harmonogramem, generalny wykonawca, firma Unibep, prowadzi prace budowlane na najwyższych obrotach tak, aby dotrzymać terminu otwarcia Galerii w drugim kwartale 2017 roku. Jesteśmy przekonani, że zastosowane rozwiązania projektowe spełnią oczekiwania mieszkańców Białołęki i sąsiednich dzielnic.” – stwierdza Jacek Wachowicz, Chief Investment Officer GTC, inwestor galerii.
Wraz z budową postępuje też komercjalizacja – licząc podpisane umowy i listy intencyjne, współpracę podjęło już 49 najemców zajmując łącznie 70 proc powierzchni – to 45,4 tys. metrów kwadratowych już skomercjalizowane powierzchni handlowej. Galeria Północna przyciągnęła już kluczowych najemców takich jak Carrefour, Cinema City, RTV EURO AGD. W centrum znajdą się również takie marki jak: Home & You, Empik, iSpot, W. Kruk, H&M, Rossmann. Swoją pierwszą w Polsce umowę najmu podpisał także odzieżowy gigant Forever 21.
Jesteśmy świadomi, że otwierając pierwsze tej rangi centrum handlowe w tej części Warszawy mamy niepowtarzalną szansę do wykorzystania. Dlatego przygotowaliśmy ofertę, która przyciąga do Galerii Północnej najlepszych najemców, reprezentujących pełne spektrum branż. Jestem pewien, że Galeria Północna stanie się miejscem, w którym klienci będą lubili dobrze spędzać czas. – dodaje Jacek Wachowicz.