Mazda MX-30 już w Polsce – pierwsza publiczna prezentacja auta. Krótko po wakacyjnym roadshow w wybranych punktach dealerskich Mazdy w Polsce, marka publicznie przedstawiła pierwszy elektryczny model Mazdy – MX-30. Prezentacja odbyła się na terenie łódzkiego centrum handlowego Manufaktura. Samochód uhonorowany już prestiżową nagrodą „Red Dot: Product Design 2020” zaparkował w przeszklonym kontenerze na Rynku Włókniarek Łódzkich tuż przy budynku zabytkowej elektrowni z 1912 r. Jego ekspozycja planowana do 22 września połączona jest z zapowiedzią kolejnej edycji Łódź Design Festival. Mazda jest wieloletnim partnerem motoryzacyjnym. Główne wydarzenia ŁDF w tym roku planowane są w dniach 17-20 września. ,

Oprócz prezentacji samochodu, japońska marka jako organizator konkursu Mazda Design Experience 2020/2021 przygotuje wystawę WZROST autorstwa Agnieszki Bar, laureatki Mazda Design Award 2019, którą będzie można obejrzeć w dniach 18-30 września w łódzkim hotelu PURO. Natomiast zwieńczeniem obecności Mazdy na Łódź Design Festival będzie wykład Alicji Patanowskiej, laureatki Mazda Design Award 2018 planowany na niedzielę, 20 września.

Mazda MX-30 już w Polsce - pierwsza publiczna prezentacja auta - auto zaparkowane w szklannym pomieszczeniu.
Mazda MX-30 już w Polsce – pierwsza publiczna prezentacja auta

Samochód jako dzieło sztuki

Przede wszystkim Mazda MX-30 to samochód, który ma wszystkie cechy charakteryzujące japońskiego producenta – doskonałe wzornictwo, przyjemność prowadzenia oraz innowacyjne rozwiązania. Dodatkowo jednak model ten stanowi odważny głos w świecie elektromobilności. Konstruując swój pierwszy elektryczny samochód, Mazda zdecydowała się pójść jak zwykle własną drogą, o czym świadczy oznaczenie MX (Mazda Experimental). Nawiązuje ono do modeli takich jak MX-5, które w swoich czasach przekraczały panujące w branży motoryzacyjnej konwencje i wyznaczały nowe trendy.

O dużych ambicjach konstruktorów i projektantów Mazdy świadczy chociażby fakt, że MX-30 czerpie z estetyki opartej na minimalizmie i prostocie. Znanej już z modeli takich jak CX-30 albo Nowa Mazda3. Jej design jest spójny z dotychczasowymi rozwiązaniami japońskiego producenta i jego filozofią projektowania. Jednocześnie bardzo odległy od współczesnych samochodów elektrycznych, sprawiających wrażenie jedynie dodatków do akumulatorów.

MX-30 ma być autem bliskiej przyszłości, które czerpie z pasjonującej estetyki Mazdy. Ponadto przy okazji stanowi próbę zmierzania się z problemami cywilizacyjnymi, które nasilą się w najbliższych latach. Wnętrze tego modelu w 20 proc. zostało opracowane z wykorzystaniem tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Przetworzono butelki PET – oraz bioplastik, a następnie ozdobion wstawkami
z naturalnego korka. Akumulator Mazdy MX-30 ma zaspokajać potrzeby użytkowników przy minimalnym obciążeniu środowiska. Mazda MX-30 to samochód „pomiędzy” podmiejskością i miastem, domem i pracą, czyli pojazd sprzyjający rekreacji.

„reKREACJA” to także hasło najnowszej edycji Mazda Design 2020/21. To wieloznaczne określenie, które odwołuje się do wartości recyklingu. Tworzenia z materiału wcześniej już użytego i nadawanie nowemu przedmiotowi większej wartości i nowej jakości. Również nawiązuje do odnowy fizycznej i mentalnej. Ponadto codziennych aktywności podejmowanych dla relaksu, rozrywki lub osobistego rozwoju. Elektryczna Mazda MX-30 jest inspiracją w tej edycji konkursu.

Źródło:mazda-press.com