Wydatki na wyprawkę szkolną. Większość Polaków nie zamierza oszczędzać na tegorocznej wyprawce szkolnej. Ponad 60% rodziców spodziewa się wydać na zakupy więcej niż rok temu. Co druga osoba planuje przeznaczyć na wyprawkę ponad 500 zł. Opiekunowie przygotowują się jednak na różne scenariusze. Obok zakupu artykułów szkolnych i papierniczych ważna jest dla nich odpowiednia organizacja miejsca do nauki w domach.
Przede wszystkim aż 62% badanych przez SW Research rodziców wyda na wyprawkę szkolną więcej niż rok temu. Co trzeci respondent przeznaczy na zakupy dla jednego dziecka od 301 do 500 zł. Jednocześnie do 29% wzrósł odsetek rodziców, którzy zamierzają wydać na ten cel od 501 do 700 zł. Co siódmy respondent (14%) jest gotowy na koszt do 1000 zł. Tyle samo osób (14%) planuje zmieścić się w przedziale 101-300 zł.
Potrzeby rosną
Widoczne są dwa podejścia do kupna wyprawki. 58% osób deklaruje, że kupi tylko te produkty, które wymagają wymiany. Nieco mniejsza grupa badanych dostrzega potrzebę skompletowania od podstaw całej wyprawki. Spore zakupy czekają także rodziców minimum dwójki dzieci. 45% przyznaje, że może wykorzystać tylko niewielką część dotychczasowej wyprawki starszego dziecka, aby wyposażyć młodsze na nowy rok szkolny.
Z dziećmi po wyprawkę szkolną
Aż 90% rodziców wybiera produkty do szkoły wspólnie z dziećmi. Niemal co trzeci badany w pierwszej kolejności kieruje się opinią dziecka. Co ciekawe, aż 60% opiekunów jest w stanie zapłacić więcej za produkt, który podoba się uczniowi. Wśród najważniejszych cech, które muszą spełniać elementy wyprawki, respondenci wymieniają trwałość, jakość i funkcjonalność. W siłę rośnie trend eko – ponad 60% Polaków zwraca uwagę na to, czy artykuły szkolne produkowane są w zrównoważony sposób, bez szkody dla środowiska. Potwierdzają to obserwacje Empiku i stale rosnące zainteresowanie produktami z certyfikatami ekologicznymi. Marka ma w ofercie ponad 300 artykułów szkolnych uznanych przez niezależne organizacje za przyjazne naturze i stale ją rozszerza.
Co się składa na wyprawkę szkolną?
Zeszyty i notatniki, długopisy i ołówki, ubrania i obuwie, podręczniki oraz inne przybory piśmiennicze (np. linijka, cyrkiel) – to produkty najczęściej wymieniane na listach zakupowych (powyżej 70% wskazań). W dalszej kolejności rodzice deklarują także potrzebę uzupełnienia wyprawki o pomoce do poszczególnych przedmiotów (powyżej 60% wskazań), np. lektury szkolne. Zakup piórnika czy tornistra deklaruje co druga osoba – odpowiednio 54% i 53%.
Co trzeci badany planuje wyposażyć ucznia w nowy sprzęt elektroniczny. Aż 58% rodziców zauważyło, że ich dzieci lubią uczyć się, korzystając z komputera czy smartfona. Na platformie Empik.com dużym zainteresowaniem – obok urządzeń mobilnych i laptopów – cieszą się również drukarki, smartwatche i kamery internetowe.
Zakupy wyprawki szkolnej w modelu hybrydowym
Podobnie jak w ubiegłym roku, prawie połowa rodziców (49%) będzie kompletować wyprawkę, łącząc zakupy w sklepach stacjonarnych i w Internecie. Optymalnym wyborem są więc dla nich marki obecne jednocześnie w kilku kanałach sprzedaży. Przede wszystkim te, które dodatkowo oferują możliwość złożenia zamówienia online i odbioru w sklepie. Badania SW Research dla Empiku pokazują, że co trzecia osoba kupi produkty do szkoły wyłącznie w sklepach w stacjonarnych. A co szósta – tylko na platformach online, doceniając ich zróżnicowaną i bogatą ofertę.
Źródło: Empik