Firma Alfa Kredyt, jeden z liderów na rynku pożyczek konsumenckich w Polsce każdego roku w stosunku do ubiegłego roku podwoiła liczbę wysłanych krótkich wiadomości tekstowych związanych z obsługą zawartych umów. SMS wykorzystywany jest do weryfikacji nowych klientów w procesie rejestracji, za pośrednictwem wiadomości tekstowych odbywa się również komunikacja firmy z pożyczkobiorcami. Największą popularnością esemesowe pożyczki firmy Alfa Kredyt cieszą się wśród klientów z południowej Polski.

Klienci ubiegający się o pożyczkę w Alfa Kredyt składają wniosek za pośrednictwem strony internetowej tej firmy. Aby otrzymać pożyczkę klient wypełnia formularz rejestracyjny, w którym przekazuje informacje m.in. dotyczące zatrudnienia. Zakończenie procesu rejestracji jest możliwe po wprowadzeniu kodu, który klient otrzymuje SMS na numer wskazany we wniosku. Weryfikacja danych osobowych wniosku odbywa się poprzez przelanie 1 grosza na konto Alfa Kredyt z konta osoby ubiegającej się o pożyczkę. Prawidłowo zrealizowany przelew i pozytywna ocena zdolności kredytowej pożyczkobiorcy w Bazie Informacji Gospodarczej (BIG) skutkują uruchomieniem pożyczki.

„W porównaniu z ubiegłym rokiem podwoiliśmy liczbę wysyłanych SMS-ów, które wykorzystujemy m.in. do przekazywania decyzji o przyznaniu pożyczki czy prośby o kontakt w sprawie np. błędów we wniosku. Wiadomości tekstowe skutecznie pomagają nam również w procesie windykacji. Rosnąca liczba wysłanych SMS-ów przekłada się oczywiście na liczbę udzielonych przez nas pożyczek. Pokazuje to, że coraz więcej klientów ceni sobie komfort korzystania z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Aby otrzymać pożyczkę nie trzeba wychodzić z domu, wystarczy tylko dostęp do Internetu i telefon. Spodziewamy się, że w 2015 roku liczba udzielonych przez nas pożyczek wciąż będzie rosła.” – Udo Oga Prezes firmy, Alfa Kredyt.

Maksymalna kwota pożyczki, o którą mogą ubiegać się klienci Alfa Kredyt to 2 500 złotych. Pożyczki udzielna są klientom w wieku od 21 do 65 lat. Przeciętny pożyczkobiorca Alfa Kredyt to osoba pracująca w przedziale wiekowym 30-50 lat. Kolejną grupą są osoby powyżej 50 roku życia, najczęściej emeryci/renciści. Przeważają klienci z południa Polski.

„Telefon i SMS już od dawna kojarzą nam się z finansami choćby dlatego, że wiadomości tekstowe bardzo często używane  są przez instytucje finansowe np. do autoryzacji naszych transakcji. Przykład naszej współpracy z Alfa Kredyt pokazuje, że Polacy coraz chętniej wykorzystują SMS-y wybierając rozwiązania finansowe oparte o komunikację z wykorzystaniem krótkich wiadomości tekstowych. Taka wymiana informacji między firmą pożyczkową, a jej klientami jest szybka, niezawodna i komfortowa. Nie trzeba tracić czasu prowadząc rozmowy z konsultantami na infolinii. Wszystkie sprawy związane z pożyczką można załatwić w ramach 160 znaków, które zawiera każda krótka wiadomość tekstowa.” – powiedział Marcin Papiński, Bussines Development Manager w firmie Infobip, która zapewnia Alfa Kredyt platformę do masowej wysyłki SMS-ów.

Infobip